#1 Skrevet April 21, 2012 (endret) Hiver ut en tråd , i håp om at noen 4syl hoder kjenner seg igjen Har ikke sjekka "siste updates" på feilkoder enda , men det skal jeg gjøre ved første anledning. Ingen lamper eller noe som tilsier at noe skal være galt , MEN....... Jeg synes A4`n bruker i overkant med bensin. ( 2.0 20V 131hk) 4syl "ALT" motor. Symptomer jeg har bemerket : -Synes bensinen går vel fort unna , men har ikke målt eksakt... , men vil anslå ett forbruk på 0.8-1l pr mil på lang kjøring -Synes det Lukter i overkant brent av eksosen når jeg stopper , etter å ha gitt på litt. -Ligger jeg på lave gir (1-2) og kjører (fks i kø i lav hastighet ) , så kan den nykke/rykke til en gang. akkurat som den kutter. Ikke lenge siden jeg bytta G28 føleren ( engine speed sensor) , og har ikke sjekka feilkoder etter dette. Men da jeg søkte etter feilkoder og fant G28 føleren , fikk jeg også opp en feilkode : " fuel mixture , out of range". Etter å ha bytta G28 , og kjørt en lengre tur , sjekka jeg med vaccom igjen , og ingen feilkoder å se. Bassert på erfaringer minner det meg egentlig om bensintrykksregualtor el slikt Siden det ikke kommer opp noen feilkoder umiddelbart. Hva tror folket? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 21, 2012 Forbruket er vel ikke helt på trynet? Min 1.8T bruker 0.95 på blandet og 0.6-0.7 på langkjøring.. (ikke chippet) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...