A4 B6 , bruker i overkant med bensin.

Anbefalte innlegg

Hiver ut en tråd , i håp om at noen 4syl hoder kjenner seg igjen :)

Har ikke sjekka "siste updates" :P på feilkoder enda , men det skal jeg gjøre ved første anledning.

Ingen lamper eller noe som tilsier at noe skal være galt , MEN.......

Jeg synes A4`n bruker i overkant med bensin. ( 2.0 20V 131hk)

4syl "ALT" motor.

Symptomer jeg har bemerket :

-Synes bensinen går vel fort unna , men har ikke målt eksakt... , men vil anslå ett forbruk på 0.8-1l pr mil på lang kjøring

-Synes det Lukter i overkant brent av eksosen når jeg stopper , etter å ha gitt på litt.

-Ligger jeg på lave gir (1-2) og kjører (fks i kø i lav hastighet ) , så kan den nykke/rykke til en gang. akkurat som den kutter.

Ikke lenge siden jeg bytta G28 føleren ( engine speed sensor) , og har ikke sjekka feilkoder etter dette.

Men da jeg søkte etter feilkoder og fant G28 føleren , fikk jeg også opp en feilkode : " fuel mixture , out of range".

Etter å ha bytta G28 , og kjørt en lengre tur , sjekka jeg med vaccom igjen , og ingen feilkoder å se.

Bassert på erfaringer minner det meg egentlig om bensintrykksregualtor el slikt : klø :

Siden det ikke kommer opp noen feilkoder umiddelbart.

Hva tror folket? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forbruket er vel ikke helt på trynet? Min 1.8T bruker 0.95 på blandet og 0.6-0.7 på langkjøring.. (ikke chippet)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.