#1 Skrevet April 18, 2005 Er det noen som har tips angående hvilke poleringsmidler som fungerer for å få bilen til å bli fin og blank igjen? Det matte området har ikke lyst til å slippe tak, selv om jeg har polert flere ganger med flere forskjellige produkter. Noen som har erfaring på området? Tips mottas med takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 18, 2005 Jeg har hatt hell med å bruke lakkrens først. Produktene fra AutoGlym har jeg blitt glad i 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 18, 2005 Har prøvd med lakkrens før jeg polerer. Det blir bra det, i en uke. Da er det like ille som det var før jeg begynte. Har ikke prøvd lakkrensen til AutoGlym da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 18, 2005 lakkrens først deretter polish for så å avslutte med lakkforsegling. autoglym produkter anbefalles 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 18, 2005 Skikkelig matt den lakken da.... Men fatter ikke hvorfor lakken blir matt igjen etter en liten stund. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 18, 2005 lakkrens, så rubbing.... rubbe lakken godt slik at den blir jevn, så forsegle den med polish til slutt.. den gjorde jeg på min helt matte polo... ble meget bra etterpå... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 18, 2005 Enkelte farger går det ikke å polere til å bli friske og holde seg. Man kan bruke polering med nogen lunde lik farge for å legge litt ny farge oppå, men det holder ikke alltid så lenge når pigmentene i lakken er borte. Tettfarger (uten metallic/perlemor) er spesielt utsatt for dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 18, 2005 Skikkelig matt den lakken da....Men fatter ikke hvorfor lakken blir matt igjen etter en liten stund. Den er ganske så matt enkelte steder ja. Spesielt på baklukespoileren og taket. Nå skal det sies at bilen er tornadorød. Er vel kanskje en svakhet i lakken at den blir matt etterhvert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 18, 2005 Bruk maskin viktig å få opp temperaturen i lakken ved polereing/rubbing. Det holder nesten ikke med biltemamaskin her. De orker ikke å dra rundt når man legger press på den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...