Hvor henter man vann inn til turbo - Audi S3 8L?

Anbefalte innlegg

Som topic, jeg sliter med å finne ut hvor på motoren man henter vanntrykk inn til turbo? Returen sitter vel på baksiden av blokka...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vann kan man lettvindt ta fra --> slangen som går inn på varmeapp.register, med et T-stykke.

Man får T-stykke som har f.eks 16mm-18mm i begge ender og f.eks 10-8mm ut i T'n. De fleste bilrekv. har disse, vet at MECA har.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, men det finnes jo en plass man kan hente dette originalt på motoren, så da er det greit å hente det derfra:) Jeg lurer bare på hvor den plassen er:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som det er trykksiden som er i blokka, stemmer det? På baksiden (under eksosmanifolden)...

Da er det returen jeg må finne... Hvor går den originalt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke åssen det er originalt på 1.8t, men dette ser du jo i delekatalogen. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er returen som er inn i blokka under turbo. Tilførsel er vel på tursiden av vannpumpa et sted. Usikker på hvordan det er på tverrstilt, men på rettstilt så er tar den vann ifra slangen som går inn i toppen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ut av det i kveld etter å ha brukt en TT som "jukselapp":) Tilførselen er på den ekstra vannpumpa som sitter i fronten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.