#1 Skrevet April 22, 2012 Heisann Jeg har en 2000mod Audi a6 c5 stasjonsvogn (2.5 tdi quattro). Denne har luftfjærer på bakre aksel, med støtdemperkode 1bg. Luftbelgene er gåene, og varer kun 5 år. Møller skulle ha rundt 15000 for bytte på begge sider, med deler og alt. Noe som er uaktuelt. Jeg har vært i kontakt med norskbildelsenter, og de videreformidlet meg hit. Jeg har søkt hele nettet for disse luftbelgene, og det ser ut til at det kun er møller som forhandler disse. Arnott lager kun til allroad, og disse passer IKKE over på vanlig a6. Er det eventuelt andre som selger disse, som noen her på forumet vet om? Det hadde vært godt å få tak i disse belgene til en overkommelig pris, da det er fantastisk å kjøre med luftfjærene når de fungerer. Men om man ikke får tak i luftbelger, så lurte jeg på om derfor var mulig å bytte over til vanlige fjærer bak, for å slippe dette problemet. Jeg har funnet ut at jeg må ha noen deler som jeg ikke har, og som norskbildelsenter ikke leverer. Da tenker jeg på: - den delen som sitter oppe på selve demperen og låser av fjæra - den delen som man skrur selve dempere fast i, mot karroseriet, altså det øvre festet. Selve det øvre festet, skal vist være anderledes. Jeg har funnet guider og DIY for hvordan dette skal gjøres, og med delenumre og alt. Men vil dette ha noe innspill på den automatiske nivåreguleringa? Og hvis jeg bytter dempere bak, skal jeg ha vanlige dempere, eller for sportsunderstell? Noen som vet? Takker for svar, mvh Christian ØJ. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...