Låsekasse på førerdør på en Audi S2 (3B)

Anbefalte innlegg

Hei,

Handla ny bil, en 90-91 Audi S2 :) Litt småtjafs elektrisk, så trenger litt tips og råd.

Jeg har ikke noen nøkkel til å låse bilen med, men kan låse deler av bilen ved å låse passasjerdør innvendigt, noe som også fører til at bagasjerom låser seg. Førerdør har jeg ikke nøkkel til, så den må stå åpen foreløbig. Det er jo ikke noen god løsning her jeg bor i et borettslag i Bergen.

Rekner med det enkleste er å kjøpe ny låsekasse til førerdør, slik at jeg da kan få låst alle inngangene til bilen. Hvor får jeg kjøpt dette med en ny nøkkel til, og er det lett å bytte, samt hva pris kan jeg forvente?

Takker for svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan levere låsesylinderen til noen som driver med det. Som for eks B&T låsservice.

De kan bygge den om til og passe den nøkkelen du har nå. Ellers må du på møller og handle ny.

Ikke noe stort nummer og bytte den:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk beskjed at de kun solgte selve låsesylinderen for 170,-

Kan jeg da bare kjøpe denne, og levere med originalnøkkelen hos et firma som kan sette denne opp til å passe nøkkelen min, for deretter å bare enkelt bytte ut den gamle med den nye låsesylinderen?

Den sylinderen jeg har i dag, må være noe rart med, for jeg får vridd nøkkelen nesten 180 grader, kontra 90 grader som skal være maks på disse. Kan jeg forvente at noe annet enn bare låsesylinderen er ødelagt da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også ringt litt rundt til forskjellige låsefirma, og det er ingen med sikkerhet som kan si at de kan tilpasse låsesylinderen til nøkkelen min. Hva i all verden gjør folk med låsene sine rundtom? Må vel finnest noen firma som kan fikse biffen? Tips mottas med takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet? Overrasker meg veldig at ingen andre har mistet nøkler, eller har hatt problem med låsesylindrene sine: klø : Disse bilene har da vitterlig vært på markedet i en liten mannsalder :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde samme probleme på min, plukka ut låsesylinder, putta nøkkel i, filte ned dei "tappane" som stakk opp da nøkkel var i, (ein fjerna eg heilt da den vart for mykje og file på, og monterte, funka fint d,kosta meg den lette sum av 0 kronter og 0 øre, tok rundt ein to timer og fikse. men da du kan dreie så mykje kan det vere at det er knekt noke på baksida og, så beste er nok å demontere å sjå, kansje det berre er ein bagatell

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar Eikelid :)

Noen andre med lignende erfaringer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.