Opp pussing av felger. Trenger tips

Anbefalte innlegg

Har fått meg to felg sett rimelig billig. Det ene settet er dønn strøkent, bortsett fra en felg som er kantkjørt for og unngå ulykke av gamle eier. Er det noen her som vet om noen som tar på seg og fikse kantkjørt felg?

 

skadet felg.jpg

 

I tillegg har jeg fått tak i ett sett til som jeg tror har gått som vinterfelger. ser ut som om de er skadet av salt. Noen tips om hvordan jeg kan få disse noenlunde pene igjen?

 

 

18kant.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sistnevnte hadde jeg fjerna resten av klarlakken med Duxola og polert opp kanten med Autosol (bruker ikke noe mer råflott, siden jeg er så ujålete;)). Om korrosjonen ikke er så dyp får du vekk utrolig mange skavanker kun med dette. TH-Line'ene mine så betydelig verre ut da jeg begynte på de. Der måtte jeg flekkvis gå over med en nylonrondell (kjøpt på Tema). For å polere med Autosol brukte jeg grov og fin rondell fra Clas festa til en Best-drill. Etter to felgsett var den ikke akkurat "best" mer: smil :, men den var i alle fall billig og felgene tålte dagens lys etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, hvor får jeg tak i Duxola? Aldri hørt om det før... Men da handler jeg i allefall med meg en tube autosol fra jobb i dag samt noen rondeller ;). Kjekt og jobbe på Clas hehe. Resten av felgene er pene, så synes det er verd og prøve få de enda penere enn de er nå i allefall. La du på ny klarlakk etterpå eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Duxola kjøpes hos fargehandelen. Mulig sølvfargen på felgstjerna tåler Duxolaen (slik den gjorde på OZ Turboene mine), men jeg ville passa på å ikke søle den på andre steder enn der den skal, for å være på den sikre sida.

 

Hjulene mine skulle bare brukes om sommeren, så jeg lot overflata være bar. Det er bare å feie over med Autosol for hånd en gang i blant, så holder de seg så fine som bare det. Kjøp et spann med Autosol først som sist. Det går med mye og du ser ut som en møkkasugg etterpå. Vernebriller av dykkermaskemodellen anbefales sterkt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe bra jeg er vant med og ta i ett tak og bli møkkete på henda da ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.