Alternativ girkasse Audi 80 TDI

Anbefalte innlegg

Hei

Har ett par Audi 80 TDI med rasa girkasser , har lett etter brukte girkasser men virker som det er mangevare. Har delebiler med bensinmotor stående med både 2.0 S, 2.0 E og 2.6 E motorer og manuelt gir. Noen som vet om noe av dette kan brukes på TDI motoren? Alle tips tas imot med takk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

TDI og bensinkassene passer vel overens, men utvekslingen er ikke lik. Dvs. at du får alt for høyt turtall på TDI motoren vist du benytter en bensin kasse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må komme med litt mere info om girkassa , Årsmodell og girkassekode iallefall, FWD ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mer info skal bli. Bilen er en 95 modell 1.9 TDI med BAA girkasse utveksling på 35-9 mener jeg de sa på Møller da jeg ringte og spurte litt om mulighetene jeg hadde. Fikk pris på byttegirkasse til 14.000 ex mva. Litt overkill syns jeg da betalte 3500 for denne bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter det jeg finner så kan du bruke BAA, CVC, og CPC disse har alle 35/9 på diff og 0.68 i utveksling på 5.gir.

Framgangsmåten er egentlig bare å kryssjekke utvekslingen på kassene, om er levert til din bil, og jeg blir ikke overasket om du finner igjenn samme kasser i andre biler.

Så søk på girkassekode og søk på ebay.de eller bildelsbasen.se hvis du ikke finner noe i norge eller lokalt, men nå har du iallefall kassene som har rett utveksling... ellers "passer" alle kassene, fysisk, men du får da for høyt turtall til TDI å være.

AXG CNX CUY CDX CPE CVD CPL CVH CMA BAA CPC CVC har alle 35/9 på diff

0.68 på BAA CMR CSX CVC CVJ CPC CSY 5.gir

0.725 på CDY CUX CNW 5.gir

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har massevis av delebiler så jeg hadde håpet å kunne bruke en kasse fra en av disse. Takk for info. Da skal jeg sjekke hvilken bil som har hvilken kasse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har massevis av delebiler så jeg hadde håpet å kunne bruke en kasse fra en av disse. Takk for info. Da skal jeg sjekke hvilken bil som har hvilken kasse.

Du kan bruke en av di ja, men du trenger en tdi kasse for å få rett utveksling, Hvis dette er en arbeidsbil som brukes minimalt på motorvei, og en bil som har liten verdi så kunne du jo satt inn en bensinkasse...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut til at girkassa fra 2.6 E kan brukes. Har en slik bil så da går det jo an å prøve og går det galt så har det bare kosta meg noen timer med skruing og en tidligere hugging enn jeg hadde planlagt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.