EBC Greenstuff på "Vanlig bruks bil" bedre bremse effekt en std klosser?

Anbefalte innlegg

Hei!

Case : har en 2003 mod allroad, syntes den har litt dårlig bremseffekt ved hard bremsing, dvs må tråkke veldig hardt på pedal for å aktivere ABS. Er derfor ut etter kosser med litt bedre "bit". Bilen brukes kun som en kjedelig alminnelig familie bil. så egenskaper ved bane kjøring er totalt uintressant for meg.

Har søkt en del om EBC green og treffa er stort sett angående banekjøring, hvor folk stort sett er missfornøyde

Kort og enkelt : Biter greenstuff bedre en org klosser under normale forhold ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Case : har en 2003 mod allroad, syntes den har litt dårlig bremseffekt ved hard bremsing, dvs må tråkke veldig hardt på pedal for å aktivere ABS. Er derfor ut etter kosser med litt bedre "bit". Bilen brukes kun som en kjedelig alminnelig familie bil. så egenskaper ved bane kjøring er totalt uintressant for meg.

Har søkt en del om EBC green og treffa er stort sett angående banekjøring, hvor folk stort sett er missfornøyde

Kort og enkelt : Biter greenstuff bedre en org klosser under normale forhold ?

Greenstuff biter nok bedre enn orginalt ja;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte lenge med Greenstuff på den gamle Audi 80'n jeg hadde, og merket ingen forbedring i bremseeffekt med Greenstuff klosser og Turbogroove skiver. Jeg var heller aldri på bane med den bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De biter nok bedre enn orginalt ja, og ikke minst...dem støver mindre!

Vil man ha noe som er bare litt bedre, men ikke baneskrikende holder nok greenstuff tenker jeg.

Jeg følte ikke det var nok bremsekraft i dem når jeg hadde de, da i kombinasjon med turbogroove skiver...men det er jo meg da :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv ikke prøvd greenstuff, men jeg tenkte å gi deg et tips. Hvis du bytter ut standard bremseslanger med noe stålomspunnede greier hjelper dette også endel. Har selv merket det på endel biler, jeg tror nok de orginale slangene "utvider" seg litt når du trykker hardt og at du derfor får mere "bitt" ved å bytte disse ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke noen erfaringer med Greenstuff, men jeg har hatt Redstuff på flere biler og de har vært meget bra synes jeg :) Endel forskjell fra originalt.. Biter om det er varmt eller kaldt :) Dette var i kombinasjon med nye EBC skiver også..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har Greenstuff og USR-skiver på Golfen min. Denne kombinasjonen er sammenlignbar med originalt, en tanke bedre kanskje.

Men de støver mindre, og støvet som oppstår er mye lettere å vaske bort.

Meg bekjent så taper man litt kontaktflate mot klossen ved slissede skiver. Derfor anbefales det en kloss med høyere friksjonskoeffisient enn originalt for å kompansere. Derfor ingen stor forskjell i bremseeffekt.

Greenstuff på "standard" skiver burde da kanskje gi en mer merkbar forbedring...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da kan jeg oppdatere her med at jeg bytta til nye skiver og greenstuff klosser både framme og bak, og det bytter MYE bedre en det gjorde, tidligere var det slik at jeg virkelig mått trampe på bremsen for "nødbrems" nå biter den mye bedre og aktiverer abs uten problem på tørr asfalt : ) om det er fordi greenstuff biter mye bedre enn nye org klosser kan jeg jo ikke konkludere med da klossene jeg hadde kan has vært "glasserte" harde

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da kan jeg oppdatere her med at jeg bytta til nye skiver og greenstuff klosser både framme og bak, og det bytter MYE bedre en det gjorde, tidligere var det slik at jeg virkelig mått trampe på bremsen for "nødbrems" nå biter den mye bedre og aktiverer abs uten problem på tørr asfalt : ) om det er fordi greenstuff biter mye bedre enn nye org klosser kan jeg jo ikke konkludere med da klossene jeg hadde kan has vært "glasserte" harde

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan selv anbefale Redstuff, de biter en god del bedre enn f.eks Mintex, og de fungerer helt ypperlig til vanlig kjøring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan selv anbefale Redstuff, de biter en god del bedre enn f.eks Mintex, og de fungerer helt ypperlig til vanlig kjøring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring med Greenstuff er at de biter bedre enn originalt når ting er varmt og tørt. Men med kalde skiver, og kanskje også litt vann på dem, synes jeg originale er bedre.

Syntes det liksom tar ett sekund bremsing før Greenstuff tar, men da tar dem da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring med Greenstuff er at de biter bedre enn originalt når ting er varmt og tørt. Men med kalde skiver, og kanskje også litt vann på dem, synes jeg originale er bedre.

Syntes det liksom tar ett sekund bremsing før Greenstuff tar, men da tar dem da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta til Turbogroove skiver og greenstuff klosser foran på Mondeo'n. Dette beit bra fra seg ellers fra orginalt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta til Turbogroove skiver og greenstuff klosser foran på Mondeo'n. Dette beit bra fra seg ellers fra orginalt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte lenge med Greenstuff på den gamle Audi 80'n jeg hadde, og merket ingen forbedring i bremseeffekt med Greenstuff klosser og Turbogroove skiver. Jeg var heller aldri på bane med den bilen.

samme her

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg byttet til Redstuff foran på A6'en med brukte original skiver, det ble litt bedre bremseeffekt, men ingen revolusjon...

Støver mindre da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.