#1 Skrevet April 23, 2012 Finnes det en spesifikk sjekkliste for en Passat 3C ved service hos Møller? Eller går det i generelle sjekkpunktlister? Fint om noen kunne gjengi flest mulig av punktene som sjekkes. Jeg spør for broren min, som har tenkt til å ta servicen selv ved 170k. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 23, 2012 Jeg vet ikke eksakt hva som gjelder for den modellen, men her er hvertfall en del ting som går igjen på VAG service: -Sjekke alt av lyspærer, også inni bilen -Lese av feillager og nullstille service indikator -Kontrollere karosseri for korrosjon/rust/lakkskader -Kontrollere vindusspyleranlegg og lyktespylere -Kontrollere slitasje på viskerblader -Smøre dørhengsler, og panserkrok/hengsler -Kontroller mønsterdybde alle 4 hjul, og evt for dekkskader -Kontrollere dekktettmiddel (dato) eller evt reservehjul (fylle luft) -Kontrollere batteri, enten med diagnose apparat eller med egen batteritester -Kontrollere motorrom for lekkasjer og skader -Kontrollere motor under for lekkasjer og skader -Kontrollere understell generelt, for skader og mangler og for slakk i forstilling -Kontrollere bremsesystem, bremseslanger osv for sprekker og lekkasje -Kontrollere bremseklosser og bremseskiver -Kontrollere kjøleveskeniva og frysepunkt, servooljenivå og bremsevæskenivå -Dekktrykk -Lyshøyde Dette jeg kom på i farten fra service skjemaene våres, i tillegg kommer det punkter for hva som evt skal skiftes av intervall deler.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 23, 2012 Mange takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 25, 2012 Jeg vet ikke eksakt hva som gjelder for den modellen, men her er hvertfall en del ting som går igjen på VAG service: -Sjekke alt av lyspærer, også inni bilen -Lese av feillager og nullstille service indikator -Kontrollere karosseri for korrosjon/rust/lakkskader -Kontrollere vindusspyleranlegg og lyktespylere -Kontrollere slitasje på viskerblader -Smøre dørhengsler, og panserkrok/hengsler -Kontroller mønsterdybde alle 4 hjul, og evt for dekkskader -Kontrollere dekktettmiddel (dato) eller evt reservehjul (fylle luft) -Kontrollere batteri, enten med diagnose apparat eller med egen batteritester -Kontrollere motorrom for lekkasjer og skader -Kontrollere motor under for lekkasjer og skader -Kontrollere understell generelt, for skader og mangler og for slakk i forstilling -Kontrollere bremsesystem, bremseslanger osv for sprekker og lekkasje -Kontrollere bremseklosser og bremseskiver -Kontrollere kjøleveskeniva og frysepunkt, servooljenivå og bremsevæskenivå -Dekktrykk -Lyshøyde Dette jeg kom på i farten fra service skjemaene våres, i tillegg kommer det punkter for hva som evt skal skiftes av intervall deler.. Og dette her betaler folk gladelig 1000vis av kroner for? Stakkars den som er blind, har 10 tommeltotter, evt ingen fingre eller armer i det hele tatt. De fleste punktene er latterlige, i mine øyne. Pass på bilen selv i stedet. Service er lettjente penger for verkstedene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 26, 2012 Husk at de betaler for olje og filterskift, br veskeskift, pollenfilter, luftfilter, gir olje Osv også da;) Så Kari på 50 år skal jekke opp bilen og kontrollere selv, det du mener? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 26, 2012 Husk at de betaler for olje og filterskift, br veskeskift, pollenfilter, luftfilter, gir olje Osv også da;) Så Kari på 50 år skal jekke opp bilen og kontrollere selv, det du mener? Jeg bare gjentar meg selv: Service er lettjente penger for verkstedene. Og folk lar seg lure. Jeg må også betale for delene som må byttes, men de kjøper jeg sjelden hos Audi-forhandleren. Hva koster så en slik fantastisk service som er nevnt over? Egentlig skrev jeg mye mere, men dette hadde garantert blitt fjernet av en moderator, så jeg tok og modererte meg selv..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 26, 2012 Jeg bare gjentar meg selv: Service er lettjente penger for verkstedene. Og folk lar seg lure. Jeg må også betale for delene som må byttes, men de kjøper jeg sjelden hos Audi-forhandleren. Hva koster så en slik fantastisk service som er nevnt over? Egentlig skrev jeg mye mere, men dette hadde garantert blitt fjernet av en moderator, så jeg tok og modererte meg selv..... Prisliste sitter jeg ikke på du.. Folk lar seg LURE faktisk: vinke : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 26, 2012 Og dette her betaler folk gladelig 1000vis av kroner for? Stakkars den som er blind, har 10 tommeltotter, evt ingen fingre eller armer i det hele tatt. De fleste punktene er latterlige, i mine øyne. Pass på bilen selv i stedet. Service er lettjente penger for verkstedene. Det er stemplet i boka som koster penger, "Møller" eller "Tom Karlsen" er ikke helt likegyldig for folk flest. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 26, 2012 Det er stemplet i boka som koster penger, "Møller" eller "Tom Karlsen" er ikke helt likegyldig for folk flest. Må ikke være Møller som tar service da! Eller tror du det er helt likegyldig for folk flest og bli robbet av Møller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 27, 2012 Må ikke være Møller som tar service da! Eller tror du det er helt likegyldig for folk flest og bli robbet av Møller? De fleste som har nyere biler lar seg fint robbe av Møller. Selv om det er fri valg av verksted er jeg ganske overbevist om at merkeverkstedet setter seg på bakbeina visst noe feil eller mangler skulle dukke opp og servicer ikke er utført av de. På vanlige service ting så vill nok enhver mekaniker gjøre en god jobb, men ved spesielle jobber vill jeg nok tro at et merkeverksted vill gjøre en bedre jobb. Ved salg ser det heller ikke så bra ut at den har vært innom flere totalt ukjente verksteder ( selv om de er godkjente) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 27, 2012 Hva med aksjoner på bilen da? Eller oppgraderinger som det heter nå, når skal disse bli gjort hvis du ikke innom møller noen gang? De som jobber med bilene mest har best erfaring og vet hva de skal se etter for å se etter feil og mangler og det kan ikke "mannen i gata" like godt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 27, 2012 "Mannen i gata du !" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 29, 2012 http://www.dagbladet.no/2012/04/26/tema/klikk/bil/motor/21328598/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...