Oljedamp/vent slange sprukket. A6 4B 2.8 V6.

Anbefalte innlegg

Hallo.

Det er en slange som er for oljedamp/ventilering fra toppdekslene på hver side av motoren. Denne er laget av plast, har da selvfølgelig blitt sprø og sprukket. Skulle gjerne byttet denne, sjekket på møller. Dette "slangenettet" selges som en del, og var ikke billig. Tenkte jeg skulle bytte ut med gummislange som holder lenger. Og har hørt om at man kan få kjøpt erstatningskit i gummi. Er det noen som kjenner til dette? Hørte man kunne skaffe slikt fra USA. Men jeg vet ikke hvilken forhandler som selger dette. Noen som vet?

Mvh Stian Arnestø.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har foresten funnet et bilde på nett som jeg har tegna inn en rød strek på for å markere slangen jeg prater om. 98_Audi_A4_2_8_VR6_12.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei

har samme bil gjort det samme på min jeg brukte en slange som en trer på kabler å tapet denne funker utmerket

kostnad rundt 60spenn

mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Kunne du kanskje forklart litt nærmere hvordan slange dette er? Er det sånn man trekker kabler i? K-rør?

Mvh Stian Arnestø.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lit vanskelig å si, jeg vet ikke delenummeret på den. Men jeg kan se om jeg finner det ut. Mfg part# er dette manufacturer partnumber? Skal det matche delnummeret på røret?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, ser sånn ut

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

veivhusventilering, hele slangeoppsettet koster 1400kr ifra møller, men funker bedre med dynaflex-slanger, skikkelig gammel porøs PVC-plast det der...knakk overalt når jeg skulle bytte toppdekselpakninger på min 2.8er, erstattet likegreit hele dritten med noe mere tøyelig der plasten knakk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte hageslange midlertidig. Fungerte utmerket. Byttet til biltema bensinslange. 1 år etter og fortsatt 100% perfekt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eller stikk på tess og kjøp noe som passer. er ikke noe problem og lage den slangen sjøl...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.