Nesten flatt batteri - Søpla neste??

Anbefalte innlegg

Bil: Passat stv. 1.9 2009.

Etter at bilen hadde stått i 4 dager, var batteriet flatt, målte kun 3,7V på det.

Og jeg tror jeg har funnet synderen: ettermontert hengerfeste og plugg m/en box som muligens har gjort noe den ikke skulle ha gjort....

Batteriet er skiftet en gang tidligere for to år siden ca, også fordi det var utladet, av ukjent årsak.

Ett så flatt batteri er det vel omtrent ikke nødvendig å prøve å lade opp igjen, eller er det liv laga?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lad opp og finn synderen, et batteri burde greie mere enn to år, Sett enn gammeldags lader på en time hvis smartladeren ikke vil tenne, deretter sett på en smartlader, og lad til den slutter. Så kan du sette belastning på det å se hvordan det klarer seg. Da først finner du ut om batteriet er gåent

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil tro batteriet har tatt skade av en så dyp utlading, men det koster deg ikke noe å prøve å lade det opp, gjør gjerne som Geir foreslår over.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.