#1 Skrevet April 18, 2005 Som tittel sier rensing av innsprutnings dyser. Er det bare å demontere dysene for så å blåse igjennom dysene med trykkluft "baklengs"? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 18, 2005 Nei... Baklengsblåsing funker ikke. Dysene har en fjærbelastet ventil som åpner over et visst trykk, den rette veien Vil tro at denne ventilen logisk sett lukker bedre og bedre jo mer trykk du setter på forsiden av dysen. Hvis du skal rense dysene vil jeg tro kjemikalier som løser opp avleiringer og annen dritt fungerer best. Dyserens som man kjøper på esso el.l. kan du bare avskrive hvis dysene har sprayet over 200k, det er min erfaring. Kjøp nye. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 18, 2005 Som tittel sier rensing av innsprutnings dyser. Er det bare å demontere dysene for så å blåse igjennom dysene med trykkluft "baklengs"? Har "litt" erfaring med dette fra den gang jeg kjørte Golf 1 GTI med rusthull i påfyllingsrøret til bensin... Napp ut dysene, stikk røret på en 5-56 flaske inn i dysa, fyll opp. La stå en liten stund (15 min eller noe sånt), blås det igjennom med trykkluft. Repeter etter behov. Tom R 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...