Polering med maskin kontra for hånd

Ville du polert for hånd eller med maskin?  

136 stemmer

1. 1. Ville du polert for hånd eller med maskin?

• Jeg ville polert med maskin!
      84
    • Jeg ville polert for hånd!
      52

Anbefalte innlegg

MEKK kjeden her i bergen kjører kampanje på den Best pleringsmaskinen. Funker veldig bra. 900W og trinnløs regulering fra 900 til 4500rpm om jeg ikke husker helt feil.

Hvor finner jeg mekk i bergen ?

Noen som har prøvd den dobble maskinen de har på Chlas olsen ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

finnes det flere puter til denne maskinen? er vell regulerbar hastighet på den?

gi oss resultatet når du har prøvd den:) funker den bra så skal jeg handle en med ei gang:)

Ut av esken har denne maskina en stor (180mm) lett dempet rondell med borrelås. Det følger med to syntetiske lammeullshetter (Laget av syntetiske lam?).

Det er regulerbar hastighet fra 900 til 3800 rpm.

Jeg liker bedre Autoglym sine skumgummiputer med mindre diameter (tror det er 160mm, og 120mm festeflate), så jeg satte maskina på full pupp og dreide ned den medfølgende rondellen til den passet Autoglym puter.

Prøvde maskina i går og det ble overraskende bra. Den gamle rosa-skjoldete lakken ble "Tornadorot" igjen slik som da den var ny. Alle skjoldene ble borte og det samme ble vaskeripene.

Jeg brukte først Paint Renovator, deretter Super Resin Polish, og brukte maskina til å legge på, men tok av for hånd. Siden jeg er ganske fersk med roterende maskin så holdt jeg meg til lave turtall så det ikke ble så alt for varmt. Til slutt et lag med Extra Gloss Protection for hånd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor finner jeg mekk i bergen ?

Noen som har prøvd den dobble maskinen de har på Chlas olsen ??

MEKK finner du på følgende steder: Åsane(:)), sartor, oasen, laksevåg, knarvik. Dessuten Molde og Stord....

http://WWW.MEKK.NO

Skal du ha en noenlunde skikkelig polermaskin med to hoder må du nok ut med en goood slant med penger, rimeligste jeg har sett ligger på 3200,-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil en rimelig eksentersliper med dimmer på ledningen kunne gjøre susen for normale dødlige?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange gode råd å få i denne lenken. Men hva skal brukes på Allroad med mattlakkert tak og mattlakkerte skjermbuer? Kan man bruke samme stoff som ellers på bilens lakkerte flater? Eller er det spesiel polish/forsegler etc for matt lakk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil en rimelig eksentersliper med dimmer på ledningen kunne gjøre susen for normale dødlige?

En eksentersliper vil aldri få samme effekt som ei maskin som roterer "ordentlig". En roterende maskin er lettere å få bort vaskeriper med og nødvendig for å vekke liv i skikkelig okidert lakk, men også lettere å lage skjolder med, og i verste fall brenne hull i lakken med.

Jeg bruker roterende maskin på slitt lakk og eksentersliper på fin lakk uten for mye vaskeriper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En eksentersliper vil aldri få samme effekt som ei maskin som roterer "ordentlig". En roterende maskin er lettere å få bort vaskeriper med og nødvendig for å vekke liv i skikkelig okidert lakk, men også lettere å lage skjolder med, og i verste fall brenne hull i lakken med.

Jeg bruker roterende maskin på slitt lakk og eksentersliper på fin lakk uten for mye vaskeriper.

Ok, har en 2000mod som jeg vil si lakken er bra på...får teste med eksentersliper først og se om den fungerer for meg. Takk for info:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk klubben har rabatt på Torshov bilrekv.

Noen som vet hvor stor rabatt vi har? Klarte selvfølgelig ikke å finne avtalen på partner/sponsor-delen på forumet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

: klø : Men hva skal brukes på Allroad med mattlakkert tak og mattlakkerte skjermbuer? Kan man bruke samme stoff som ellers på bilens lakkerte flater? Eller er det spesiel polish/forsegler etc for matt lakk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen plass å kjøpe en slik på nett? Torshov har vel ikke nettbutikk/postordre..

Har eksentermaskin, men den funker heller dårlig på en hvit golf som egentlig skulle vært rød...har prøvd sånn ordenlig maskin før å det funker! Kunne tenkt meg en sånn til en så fin pris ja:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjøpt en sånn best tools maskin nå: smil : men hvor får man kjøpt slike svamper med borrelås ¨på for å sette på den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjøpt en sånn best tools maskin nå: smil : men hvor får man kjøpt slike svamper med borrelås ¨på for å sette på den?

autoboss har forskjellige typer og størrelser, og der får vi rabatt i tillegg : ja :

http://www.autoboss.no/default.asp?page=39

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.