Kraftig slitasje på innsiden av forhjul - senket bil med brede dekk.

Anbefalte innlegg

Dekket mitt har blitt slitt hull på, hjørnet på dekket på innsiden.

Det må ha skrapet borti noe, men jeg finner ingen steder hvor det er tegn til dekket har vært borti.

Heller ingen lyder har jeg hørt heller. Har kunnet kjørt som juling over humper uten å høre noe.

Bilen er senka til en bakkeklaring med 8cm, fk coilovers, 19" 8,5 et35 med 215,35dekk.

Bilen a4 b5 quattro.

Noen som har noen ide/erfaringer hva som kan forårsake dekkskrellinga?:tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Senka bil med multilink sliter noe sinnsykt med dekk forran viss du ikke har tatt 4hjulskontrol.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det multilink sliter med?

Jeg fatter ikke hvor dekket har blitt ødelagt:(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Senka bil med multilink sliter noe sinnsykt med dekk forran viss du ikke har tatt 4hjulskontrol.

Hva skal du justeremed unntak av toe-in/-out på denne 4hjulskontrollen på mulitilink (framaksel)?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er nok ikkje noe som sjerer hull, sliter nok bare så skeivt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke ganske vanlig at senka biler får en større negativ camber, og dermed slites på innsiden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis dekket skal skrape noen plass i buene på en B5 er det som oftes i kanten på innerskjermen -bakom- dekket. Kanten som er helt innerst i buen der. Dette er dog kun med ekstrem senk dette skjer og det blir godt synlige merker hvis dette forekommer.

Har du senket bilen uten å tatt firhjulskontroll vil det som oftest slite mye.

Her er mine etter 2 sesonger med feil hjulstilling. Hadde 3 dekk som var slitt til kordene.

Er det kun fremme? eller bake også? Jeg tenker nok problemet kommer av en negativ camber kombinert med feil spissing.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg setter pris på veldig bra svar!!

Jøss, da blir det rett på verksted neste:)

Kun framme ja.

Da blir nok konklusjonen en dårlig kombinasjon av camber, feil spissing og lite luft i dekka.

Takk folks:):):)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir nok konklusjonen en dårlig kombinasjon av camber, feil spissing og lite luft i dekka.

...og muligens en del kjøring med litt hastighet i svinger;)

Kombinasjonen litt senket, litt brede dekk og en del grisekjøring i svinger kan gi slik slitasje du beskriver.

Det ligger minst en annen tråd her inne med samme spørsmål og med bilder av dekkene som var veldig slitte på indre hjørne og hvor mange mente at slik slitasje måtte komme av at det sik borti en plass.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd å søke men fant ik de linkene:P

Hastighet i svinger? Hva snakker du om?:P Hehe.

d første bildet er dønn like mine dekk:P

t det går ann å slite SÅ mye av siden av dekket=D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.