EU-Kontroll - "Litt" bremsefeil, hjelp? Audi S6 C4.

Anbefalte innlegg

Funnet ut noe Anders? Er i gang med å overhale kalippere nå, og bytte av skiver og klosser bak. Trenger en liten "how-to" for overhaling av kalipperne bak. Må stemplet skru's ut? Skal prøve å få byttet bomba i samme slengen nå, må uansett etterfylle bremseveske etter montering av kalippere igjen.

 

Nææ:o Har ikkje hatt tid til egen bil i det siste: rolleyes

 

Men utfra det eg har søkt på forumet og googla meg fram til så vil eg tru bomba er def.

 

Bomba. Er det bremsekraftakkumulator det egentlig heitter? Har ikkje vert borti det systemet før.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer, bremseakumulatoren som gir deg bremseeffekt når motor ikke går. Tengte å se på det imorgen, før jeg monterer kalipperne så slipper jeg å fylle veske 2 ganger..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dele nr. på bomba?

 

Kjenne det er på tide å fiksa den. Har hatt eit par nesten ulykker pga. ingen bremse kraft første 2 sek.:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dele nr. på bomba?

 

Kjenne det er på tide å fiksa den. Har hatt eit par nesten ulykker pga. ingen bremse kraft første 2 sek.:o

På bomba jeg har liggende står det 4A0 612 061 D.

 

ImageUploadedByTapatalk1341082742.143498.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er da til s6?

Søkte litt rundt og fant kun nåken hos svenske huggere. Men der står det at den er til audi 100/s4. Sto ingenting om s6: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Usikker? Kjøpte den av et forummedlem for en stund siden, og det ble da sagt at den enten passa over på S6 (samme bombe) eller så var denne bomba (mi) fra en S6..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme bombe på 200tq, S4 og S6 så vidt jeg vet.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bringer denne opp igjen. Bomba er nå byttet men pulseringen og alarmen er der fortsatt. Trenger litt hjelp her..:o Kan det være ABS sensorene da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skifta til brukt bombe eg og men samme feilen var der fortsatt.

 

Leste meg nesten ihjel på forumet og fant ut at det er bremseservoen som er gåen. Den som er bak hovedbremssylinderen. Fekk tak i ein brukt.

 

Men så plutselig etter ei veka så begynte bremsena og bli bedre. (ikkje skifta bremse servoen enda).

Men bremsena er fortsatt ikkje 100%, kan virka fint ei lita stund for så plutselig vera som før med hard pulserande pedal, før den blir bra igjen...

 

Om du har samme pulsering som meg, som eg trur du har. Så er det ikkje abs sensor feil.

 

Såg at det var litt kødd å skifta bremse servoen så har ikkje rota meg til å skifta den endo:o

 

Og man trenger forresten ikkje lufte bremser når bomba er skifta. Er kun servoveske som går i dei rørena til/fra bomba.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finner noen ABS sensorer på ebay til 20$ faktisk. Men de er til A6 2.8 med V6 motor, noen som kan bekrefte om det er samme sensorer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hey, fiksa bremsene dine no? :)

 

Akkurat tatt i bruk audien igjen, og da er bremsene iorden etter skift av bremseservoen. Den som står mellom torpedoveggen og bremsesylinderen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja..bakbremsene, og håndbrekkwire er bytta:) Men sliter fortsatt med bremsepedal. Når jeg bremser for fullt så blir pedalen hard, og dønner tidlig shns jeg. Vibrasjonen er der enda også, enda jeg bytta servopumpa også. Men er vell bare å kjøpe inn ny "bombe" å prøve..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.