Skifte av håndbrekkswire og hvilken motorolje til 96 Passat 35i TDi (1Z/AHU)?

Anbefalte innlegg

I forbindelse med EU-kontroll fikk jeg mangel på dårlig håndbrekk på ene siden bak, så skal derfor skifte begge wirene. Kikka såvidt på det her om dagen, og er det sånn å forstå at det er "gjennomfjøringsstrømper" på denne bilen? Så ut som det skulle være lett å skifte, og at man bare kunne dytte wirene inn i bilen fra undersiden.

Og motorolje, er det noen spesielle spesfikasjoner som denne motoren trenger, eller kan jeg bare kjøpe noe fra Biltema og fylle på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Olje kan du vel bruke fra alle merker, bare sjekk at den oppfyller 502.00 og 505.00..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

F.eks denne fra Temaen? Blir kanskje ikke så mye dyrere med Mobil 1 fra Meca med klubbrabatter heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feks den ja..

Jeg har kjøpt FINA etellerannet i 5L kanner... Den koster vel det samme som Biltema's 4 L... :P Nå handler jeg det gjennom en kompis og får 5L for 179kr :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var gjennomføringsstrømper for håndbrekkswirene, så var bare å skru av på kaliperen og håndbrekket og dra de ut, samt dytte nye inn i bilen. Gjort på 20min å skifte på begge sider.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.