Aan tenner ikke på en cylinder

Anbefalte innlegg

Hei har en s6 med aan og 034 coiler. Sylynder nr 2 tenner ikke uansett hvordan jeg vrir og vender på det.

Så har vel kommet fram til at det er noe med lednigsnettet.. Alle koblinger ser greie ut. Jord ser grei ut. Hva mer burde jeg sjekke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at ikke coilen er defekt?

Byttet nettopp en på min.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jes prøvd med ny. Og om jeg plugger om coilene i rekka så er det uansett nr 2 fra torpedoveggen som ikke tenner (målt med strobelampe og det er helt dødt)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs om du må måle i mellom ecu kontakten og kontakten inn på coil, for å sjekke selve ledningen, om den er grei fran til ECU.

Men jeg vil tippe det er en viss sjanse for defekt ecu.

 

Mål både om det er overslag til jord og motstand i ledningen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som sitter på info hva de forskjellige leningene inn på 034 coilene er? Og hvilke pinner inn på ecuen som jeg må sjekke?

 

Er hiddensprut på bilen så håper virkelig ikke den har gått til helvete! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

par spørsmål:

 

hvilket av pinnene på ecu kontakten er signal til coilene?

 

er det konstantstrøm på coilene når tenning er på? rød ledning?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mål dem i forhold til hverandre, Mål kablene til en fungerende coil og sammenlign

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sikker på at det ikke er tenningsmodulen til syl 2 som er defekt? bytt om på modulene og se om feilen flytter seg da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er innebygd tenningsmodul i hver coil på 034 coilene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er innebygd tenningsmodul i hver coil på 034 coilene.

 

 

 

Høres veldig ut som en defekt styreenhet, eller dårlig kontakt i kontakta inn til styreenheten. Har du hatt oppe teppet på høyre side og kontrolert om det er tørt under teppet?

Er en typiske feil på disse bilene at enten innsprut eller coilene ryker på utgangen fra mottorstyring på grund av vann. Mottorstyringen ligger nesten på gulvet i disse bilene. Og dersom takluke eller vannkassa blir tette kommer det fort mange liter vann inn i bilen i disse dager.

 

 

Mvh.

 

Christian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gått gjennom Alt av tenning nå! Fant mye feil i pluggledninger så ble bedre etter at jeg bytta disse! Men pluggen på nr 2 varer bare 2-3 mil før den er grisa til og ikke tenner mer... Bilen kokte for meg her forledendag også tomt for vann nesten... Har ingen synlige lekasjer så her renner det vel kanskje litt vann ned i nr 2?!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.