Hvordan få best resultat på rust

Anbefalte innlegg

Hei

 

Noen som har tips hvordan få fin rust? 5 liter med malingsfjerner å bare smøre utover hele bilen å la det stå til regnet vasker det vekk? Vinkelsliper med sandpapir skive? fire karer med et 80 papir hver?

 

Post gjerne bilde av din rust, og hvordan du laget den :)

 

her er offeret:

 

548135_10150713895148790_574748789_94611

 

IMG_0759.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

slip ned

kast på saltvann

la stå

blid glad ;)

 

tar noen uker mener jeg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slip ned, få tak i saltsyre, og smør på med en kost...

Ruster på en halvtime...

 

Sent from my U8800 using Tapatalk 2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håhåhåhåhhå, helt verst bil. Morsommere bil med originale spesifikasjoner skal man lete lenge etter. :)

 

Selv brukte jeg malingsfjerner og skrape. Helte på eddik og saltvann til slutt, og lot det stå ute i to uker.

 

Fabian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tøffeste Volvoen så er lagt det :)

 

Pusset ned, stått ute i 2 dager med saltvann og eddik.

 

bc95120f-44c3-5314.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ikke ha en brun bil, vil ha en rustet bil.. for om man pusser ned å har på saltvann, så får jeg vel enfarget lys rust?

Slik som golfen til Daniel her, det er jeg ikke noe fan av!

 

 

Hadde ei potte på mopeden min som var rent stål, ikke klarlakk eller noe. Den spraya jeg med WD40 hver gang det begynte å komme rust.. den ble ganske fet etterhvert. Nesten som Rusty sin finish..

 

Skal sleppes så langt ned at den skraper på midstripa, 13" felger, matt svart panser..pusse heelt ned til metallet, så lakke tynt oppå med sprayboks..så rusten vil tyte frem ettehvert.

 

Fabian: Fantastisk artige biler å kjøre, bare synd de er så utrolig dårlige.. kjørte ned en kant i gangfart, og moste hele traversen. reiv den av festene i rammevangen..BARE blikk.

Har også sveisa sperre, har knukket 2 stikkakslinger.. så nå kjører jeg 1hjulstrekk :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rust blir nok sjelden serlig ensfarget men om du sliper ned å lar det ruste med saltvann/syre og så går lett over med pussepapir etterpå tipper jeg du får en bra finish.

Evt smøre etterpå med wd40 for å vedlikeholde det regelmessig?

 

Spørs egentlig hvor mye du gidder å jobbe med det for å få det riktig...

 

Sent from my U8800 using Tapatalk 2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å ta å sandblåse bilen litt her og der da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det kunna vært noe.. rustflekker over hele bilen :)

Får se hva det blir..om jeg finner en plass jeg kan slipe ned hele bilen med lamell skive så gjør jeg det.. Kan ikke gjøre det hjemme siden det blir ekstremt mye støv :P Kanskje kjøpe noen dunker med paintremover å smøre uttover :)

Så bare la den ruste ute i en liten stund, før jeg begynner å spraye over den med wd40 eller tilsvarende..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eeehhh.... FIN RUST? Finnes det? Neida bare kødder litt, tøft at noen går motsatt vei fra høyglanspolert lakk: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Detailers mareritt.....: haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe! Nå kostet denne bilen opprinnelig 2000kr, og er stappfull i bulker og riper :P

Så den ser forferdelig ut nå, å da er det like greit å ruste den så den får ratlook istede for herjebil look :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Smøre på noe "rust eater" etter det har rusta, så får du en annerledes "rust-finish" jeg skal gjøre noen forsøk med dette på vraket mitt, før det muligenst blir satt igang på Passaten...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.