Bytte bakhjuls lager på a4 1,8TQ

Anbefalte innlegg

Sitter dette presset? Er det noen her som har mulighet til og hjelpe meg med og bytte det litt fort? Begynner bli greit med lyder som dukket opp etter sommerfelgene kom på...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette er presset på ja siden det er Quattro :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det står monteringsside forran begge sider og bak begge sier på det lageret der??

Og å mekonomen sine sider har fremhjulslager og bakhjuls lager samme delenr til denna bilen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan godt hende, men det er lurt å måle det før du kjøper på Biltema. Det skal være 75mm utvendig, 39mm innvendig og 37mm bredde :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha takker for mål. da skal det måles før jeg betaler det på biltema :D Nå trenger jeg bare hjelp til og få byttet det. har ikke tilgang til presse selv..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men pass på at hele den innvendige diameteren er 39mm. VW/Audi bruker nemlig endel 2 stegs lager også, dvs 2 forskjellige indre diametre(siden lageret har delte innerringer) Men så på Biltema.no nå og det virker som om det er det rette lageret de har.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skyt meg om jeg tar feil men kan du ikke dobbelsjekke med NBS? sjekket nettopp det og ifølge de skal det være likt foran og bak på quattro

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mekonomen og NBS sier og att det er samme hjullager forran og bak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det samme måte og montere lagret fremme og bake?

isåfall klarer du det uten presse vedhjelp av hjullager verktøyet til biltema :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og hvor dyrt er det hjullager verktøyet? har du link til det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det samme måte og montere lagret fremme og bake?

isåfall klarer du det uten presse vedhjelp av hjullager verktøyet til biltema :)

Ja

.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema lageret var rett. og stooor takk til Roger Ivar Jensen som hjalp meg bytte det i går. maken til god service skal man lete lenge etter :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.