Anbefalte innlegg

Heisann, dette har ikke noe med VAG å gjøre, men med dekk å felg.. :P

Muttern kjøpte ifjord en helt ny Ford Kuga med noe ekstrautstyr bla 19" felg med noen DYRE continental dekk på 235 bredde og forholdsvis lav profil. Hun har dekk å felg lagret hos forhandler som solgte henne bilen og bytter der. ihvertfall, hun leverte inn bilen igår så ringte de å sa de hadde bestilt nye sommerdekk til henne, fordi de gamle var utslitt??? Det er kjørt max 10 000km på dem med en helt ny bil.

Jeg mener at dette er helt umulig, jeg har ikke sett dekka selv, men forhandler sier de ikke var skeivslitt eller noe, bare utslitt. Jeg har da kjørt over 10k km med min s2 med ganske heftige hjulvinkler og 600hk og dekka er det mye igjen på enda.

Så dette ble et lite mysterium, noen andre som har opplevd lignende dekkslitasje? Kan ikk forstå at hjulvinklene skal være feil på den heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann, dette har ikke noe med VAG å gjøre, men med dekk å felg.. :P

Muttern kjøpte ifjord en helt ny Ford Kuga med noe ekstrautstyr bla 19" felg med noen DYRE continental dekk på 235 bredde og forholdsvis lav profil. Hun har dekk å felg lagret hos forhandler som solgte henne bilen og bytter der. ihvertfall, hun leverte inn bilen igår så ringte de å sa de hadde bestilt nye sommerdekk til henne, fordi de gamle var utslitt??? Det er kjørt max 10 000km på dem med en helt ny bil.

Jeg mener at dette er helt umulig, jeg har ikke sett dekka selv, men forhandler sier de ikke var skeivslitt eller noe, bare utslitt. Jeg har da kjørt over 10k km med min s2 med ganske heftige hjulvinkler og 600hk og dekka er det mye igjen på enda.

Så dette ble et lite mysterium, noen andre som har opplevd lignende dekkslitasje? Kan ikk forstå at hjulvinklene skal være feil på den heller.

Jeg opplevde noe lignende for en del år tilbake. Jeg hadde Hankook dekk og på 1 sommer var de utslitt. Ikke skeivslitt de heller. Kun utslitt. Forhandler hadde ingen aning desverre og det ble bare å bite i det sure eplet og kjøpe nye. Kan det ha vært for myk gummiblanding?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Conti er jo ikke akkurat kjent for harde dekk heller. Og på en SUV som Kugaen er, slites det normalt greit med gummi.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dro bort til forhandleren idag, for å se på dekka, var ca 2mm mønsterdybde igjen og alle dekka var gjevnt slitt forutenom ett som hadde en stygg skeivslitasje. Fikk de til å sjekke historikken, og bilen var sist på 4hjulskontroll i november. De skal ta en ny nå for å være sikker. Fikk diskutert meg frem til å få 4 nokian dekk til innkjøpspris, så får vi se om det blir noe bedre. De er ikke akkurat billigst på dekk å felg ifra før heller da, punkterte ifjord og hun betalte 5000kr for 1 !! nytt dekk ferdig pålagt.. fy f..

Det som er grunnen til at vi ble litt sjokkert er at hu hadde Kuga før denne også, hadde den i 3 år og kjørte på samme dekka hele tiden..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Milde.. Har kjørt 7 år/120'km (eller ca. halve det, da..) på ett sett dekk på S4'en, med masse ymse kjøring, og selv om dette var 'harde' Roadstone (fra en av fabrikkene som lager Conti) med 235-bredde og de var godt ferdige når jeg byttet de, synes jeg dette var voldsomt! Her må det da være noe som er spik spenna galt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mamma har Tiguan med 18-tommere på sommern, og de slites utrolig mye på en sesong. Dog jevnt slitt...

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres unektelig merkelig ut at en ny bil, men original-leverte felger og dekk skal være utslitt etter 10k/en sesong.

Men dekk kan ha mye å si, sleit ut ett sett med Champiro GT (ikke jeg som valgte dekk) etter en sesong, med rundt 10-15k kjørelengde, og litt aktiv kjøring til tider.

Året etterpå kjørte jeg på Falken FK452, som hang bedre, støyet mindre, taklet vann mye bedre, og kunne nesten ikke se slitasje etter en sesong med enda mer aktiv kjøring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, trodde og det var umulig og slite ut dekk på 10k km på en helt ny bil, og rolig kjøring. Ikke er den særlig motorisert heller.. Prøve nytt merke nå i år så får vi se.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.