Hvilke lavprofil sommerdekk bør jeg velge?

Anbefalte innlegg

Hallo alle sammen,

 

Skal kjøpe nye felger til Passaten min og skal ha Tomason TN4. Men så er det dekk da og probematikken rundt denne. Jeg skulle selvsagt ha kjøpt det aller beste på markedet, såkalt premium dekk, men så er det den lommeboka da som ikke alltid er like velfylt. Så da må jeg velge noe som er rimeligere :-)

 

Nå står jeg mellom:

Nankang NS2

Nankang NS20 (leveringstid)

Federal EVO 595

 

Foreløpig så vurderer jeg Federal som det mest reelle alternativet. Har egentlig ikke så mange alternativer siden det kun er 2 stk som selger Tomason felger i Norge. Der har de ikke så mange valg men i tillegg er det Kuhmo, Sonar, Falken, Nokian og Continental. Alle utenom Sonar blir dyrere enn Nankang og Fedral.

 

Så er det noen her som har en mening og hvilket dekk jeg bør velge?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med

- Vredestein Sessanta ?

- Hankook ?

 

Falken er ikke dårlige dekk, F452 mener jeg en dekktype heter ? Arrester meg om jeg tar feil.

 

Sonar hadde jeg holdt meg langt unna. Hadde det på en bil for et par år siden, og maken til glatte dekk, spesielt på vått føre har jeg aldri vært borti.

 

Jeg er av litt den typen at jeg heller legger litt ekstra penger i dekk, spesielt da en besitter dyre felger.

 

Husk at du også har 170 hk, med et høyt dreiemoment på forhjula, så du vil ha en større dekkslitasje.

 

Det er min mening, men smaken er jo som baken, den er delt :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du skal gå på de rimelige så er Kuhmo og Falken som Even nevner over her dekk å gå for! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med

 

 

Jeg er av litt den typen at jeg heller legger litt ekstra penger i dekk, spesielt da en besitter dyre felger.

 

Jeg liker også god kvalitet, men når lommeboka ikke tillater for store krumspring så står jeg jo med ett valg. Flotte felger og grei gummi eller kjipe felger og bra dekk. Det siste er jo det beste for sikkerheten, mens det første vil se best ut på bilen. Så da må jeg jo heller se om jeg finner en vei midt mellom :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter her med siste Auto Motor og Sport, hvor de har testet sommerdekk, deriblant noen i 18". Hankook Ventus S1 evo2 kommer godt ut her, men vet ikke hvordan de ligger i pris nå? De var vel rimelige tidligere i alle fall.

 

"Svært gode vannplaningsegenskaper, bra bremsing på tørr vei og lite støy". Minus for "stor avdriftsvinkel og uharmonisk på våt vei".

 

Men, men, nå var jo ikke dette et av dine alternativer, så jeg burde kanskje bare holdt kjeft :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakket med en kamerat som jobber innenfor Dekkpartner kjeden, og han nevnte på at hankook-dekk har blitt dyre, spesielt etter de kom så godt ut på sist dekktest..

 

Husker ikke hvilket dekk, men det var et type hankook-dekk som hadde økt med 1300 kr etter testen ble publisert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du tenkt på Achilles atr sport (tror jeg de heter)?

Er et lavbudsjetts dekk som får mye bra omtale på nettet.

 

Har hørt av flere om at de overrasker veldig på den positive siden.

 

Jeg er også av typen som heller legger litt mer penger i dekk enn felg, men skal nå prøve da de ikke er så dyre i innkjøp.

 

Har bestilt 4 stk 245/30-20 som skal legges på om en uke. Kommer på 6400,- inkludert montering :)

Kan fortelle mere om de når jeg har prøvd de hvertfall. Hvis det er av interesse!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo alle sammen,

 

Skal kjøpe nye felger til Passaten min og skal ha Tomason TN4. Men så er det dekk da og probematikken rundt denne. Jeg skulle selvsagt ha kjøpt det aller beste på markedet, såkalt premium dekk, men så er det den lommeboka da som ikke alltid er like velfylt. Så da må jeg velge noe som er rimeligere :-)

 

Nå står jeg mellom:

Nankang NS2

Nankang NS20 (leveringstid)

Federal EVO 595

 

Foreløpig så vurderer jeg Federal som det mest reelle alternativet. Har egentlig ikke så mange alternativer siden det kun er 2 stk som selger Tomason felger i Norge. Der har de ikke så mange valg men i tillegg er det Kuhmo, Sonar, Falken, Nokian og Continental. Alle utenom Sonar blir dyrere enn Nankang og Fedral.

 

Så er det noen her som har en mening og hvilket dekk jeg bør velge?

 

Ville gått 1 hakk opp til Kumho, Falken, Vredestein etc på slike felger til en slik bil, uansett om det er 1000 kr dyrere enn innstegsmodellene som nevnes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg ville også hoppet et hakk opp. Valgte selv Falken Fk453 og er foreløpig veldig fornøyd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var godt fornøyd når jeg kjørte på Federal 595. Federal er en koreansk fabrikk, akkurat som Hankook og Kumho. Har ingen dårlige erfaringer med koreanske dekk overhodet, værre med de fra Taiwan og Kina.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.