HJELP!! Voksen ble borte over natten?!?

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Nå nylig ( ca en uke siden) la jeg på et lag JetSeal og et lag med 5050 wax fra chemical guys.

 

Det ble en super finish, og helt utrolig "beading" på lakken. I går kveld når jeg kom hjem og parkerte var det fortsatt helt ok, vannet prellet av lakken.

 

I hele natt regnet det jevnt og trutt. Når jeg i dag tidlig kommer ut og ser på bilen, er det NADA antydning til beading på lakken. Vannet ligger plant som på en bil som hadde sin siste voksbehandling i 99'.

 

Hva i SVARTE har skjedd???? Det eneste jeg kan kommentere er at jeg parkerte under et stort bjørketre..Det har også vært noe asfalt/ stein legging hos naboen, hvis det betyr noe..?

 

Noen som kan fortelle hva som har skjedd??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har jeg opplevd før også. Så litt spent på hva du får til svar her...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd å vaske den av på nytt? Jeg aaner ikke hva som kan ha skjedd her, men om det har landet noe på bilen som har hindret beading, så kan det hende dette blir borte når du spyler av? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min teori er at det kan på disse tider av året være mye dritt i nedbøren/regnet.. har opplevd dette før som skrevet.. i tilegg så stod du under en bjørk.. så ja jeg hadde prøvd å vaske bilen igjen å se hva som skjer..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vask bilen og gjør en ny evaluering da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selvsagt vasket før jeg postet her xD

 

Vasket med såpe og spylte GODT av bilen, ingen forandring.. :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan den være stjålet?: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bjørk er din største fiende (:P) - griser til lakken som bare det. Jeg parkerer langt unna bjørk når jeg skal parkere - er for en grunn at den store bjørka på gårdsplassen her skal vike.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rare greier altså, men har hvertfall fått på et nytt lag voks nå, og skal holde meg LANGT unna det forbanna treet! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høhh? xD

 

Bare en spøk, siden den var blitt borte over natten, liksom...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ååååja.. Herregud, humoren min er ikke helt i orden :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Erfarer det samme. Har bare lagt voks på taket og panseret, Chemical Guys Lava, og neste gang jeg vasket bilen ble alt vannet liggende i en stor dam på taket, mens det rant sakte av fra panseret. Lurer på hva årsaken til dette er... Imponerer ikke veldig i forhold til prisen akkurat.

 

(Bilen står i garasje hele tiden når den er parkert)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg regner med dere lar voksen haze ferdig før dere tørker av?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er lakken godt renset på forhånd så voksen setter seg skikkelig da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja og ja.

 

Som sagt går jeg utifra at det må ha hatt med treet å gjøre :/ Skal rapportere om det skjer igjen! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Hva gjorde du med underlaget før du la på Jetseal?

2. La du JS for hånd eller maskin, eventuelt hva slags maskin?

3. 1 eller 2 lag med JS?

4. Hvor lenge ventet du før du la voksen opp på butta/ hazet JS?

5. Regner med at alt dette ble gjort innvendig?

6. Hva slags temp var inni romet?

7. Hvor lenge ventet du før bilen ble kjørt ut og fikk eventuell kontakt med vann?

 

Jeg mener det er litt for vanskelig å bare svare hvorfor voksen ble helt borte over natten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Vasket bare godt, sørget for at all skitt osv var fjernet. Bilen er generelt veldig ren, så tror/ trodde ikke det var nødvendig med noe mer.

2.Hånd

3. 1

4. Skjønner ikke helt? Jeg buffet jo av JS'en før jeg la på voks? :P Ventet 30min etter at den var buffet av. Ser i ettertid at noen anbefaler opp til 24timer..

5. Ja

6. 15 grader ish. Var ikke "kaldt".

7. Kjørte bilen rett etterpå, men da stod den parkert i et parkeringshus i to timer, så vil kanskje si at første kontakt med vann kom 4 timer etterpå.

 

Takk for at du tar deg tid til å hjelpe :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Btw, hadde faktisk polert først også xD Glemte å legge det til..

 

Men ja, virker ikke som om noen har noe godt svar, så går utifra at det var noe i treet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.