Audi A3 1.8TQ luft i bremsesystemet?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg tok av de gamle bremsecaliperne foran.

lot bremselangene bare henge, så bremsevæsken rant ut(skulle heller ha satt på klemmere, men tenkte ikke på det...det stod slikt over natten)

Satte på de nye dagen etter, helte på bremseveske, har luftet bremsene for å få ut all lufta.

har brukt sånn type man får på biltema. Kommer ikke noe mer luftbobler.

Problemet er at pedalen blir hard når jeg pumper. men slipper jeg og trykker inn gjen så går pedalen laaangt inn, og er ganske myk...

Kan det ha kommet luft i hovedsylinderen til bremsene? Pakning som har ryket??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan ha kommet luft inne i ABS-enheten/pumpa hvis du har latt den stå rennende over natta. Det du gjør da er å få tak i noen med vagcom så de kan kjøre tvangskjøre pumpa mens du lufter for å få ut restene av lufta.

Hadde det samme dilemmaet med en Allroad, som var umulig å få hard pedal på uansett hvor mye man lufta pga jeg hadde latt den renne over natta.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en vagcom Memoscan U585.

Men jeg aner ikke hvordan man kan tvangskjøre pumpa med den. Har kun brukt den til feilsøkning på motoren.

Dessuten nå så henger bremsene seg. De går inn på skiva, men går ikke ut igjen. Er vel pga at det ikke er noe trykk i systemet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har noen tips??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

evnt kan du ut å kjøre å gjøre noen harde nedbremsinger på grus for å aktivisere ABS :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå fått denne feilkoden:

00810 - Sensor 1/2 for Brake Pressure: Implausible Signal

Hvor sitter denne?

Jeg har prøvd å tvangskjøre abspumpa med vagcom, men kommer ikke lengere enn til det som er i uthevet skrift.

In VAG-COM:

[select]

[03 - ABS Brakes]

[basic Settings - 04]

Group 001

[Go!]

Once you hit GO! the screen says to depress pedal and hold

You have to press the pedal HARD. Seriously, pound the pedal like you're about to drive over a cliff. Remember to hold the pedal down!

The pedal will drop, the pump runs briefly, then the pedal comes back up.

Take your foot off the pedal.

I think it wants you to click on OK at this point.

The screen says something like FR/FL bleed screw OPEN.

Open both front bleed screws. Obviously, on each bleed screw you'll have some tubing going from the bleeder into a catch jar.

Click on OK (or DONE or something like that).

(Jeg klikker på "Enter", men ingenting hender.)

Pump runs for 10 seconds, pushing fluid out of the bleeders into your catch jars.

Screen says something like: Depr. pedal 10X; bleed screw CLOSED

Depress pedal firmly 10 times, then close both bleed screws.

Click OK.

Brake Pressure Sensor 1 (G201)

Er det mulig å kjøre test på denne og se om klossene går inn?

de henger fortsatt.

Bilen står på bukker på alle hjulene. har prøvd å "kjøre" mens den står sånn. Eller er det sånn som du sier, Helge? at jeg må ta noen nedbremsinger på grus? har ikke gjort det ennå.

Jeg har nå prøvd å lufta bremsene med Powerbleeder. satte trykket på 14.5psi(1.0bar) som det står i Haynes håndboken.

Pumper jeg bremsepedalen, så ser jeg ikke noe luftbobler. Men lar jeg nippelen stå oppe og lar bremsevæsken bare renne pga trykk, så kommer det luftbobler. Jeg har pumpa gjennom hele systemet flere ganger nå.

Kan luft komme inn i caliperne inn igjen gjennom gjengene på nippelskrua? Jeg åpner de kvart-halv skru.

Eller er det luft i hovedsylinderen? Mulig å lufte denne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper det er noen som har forslag på hva det kan være.. Vil gjerne ha bilen på veien igjen...:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fortsatt ingen som har noe jeg kan prøve?? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.