Audi A4 B5, gasspjeld spørsmål!

Anbefalte innlegg

Hellu der!

For å gjøre det kort;

Ved pådrag, lyser EPC tegnet og bilen går i nødmodus, mister all kraft og turtallet er ujevnt over 1k.

Når jeg går på vag-com for å sjekke feilkoder, dukker denne koden opp:

17953/P1545/005445 - Throttle Valve Controller: Malfunction

Ifølge rosstech sine sider er det gasspjeldet som hovedårsaken, og igår tok jeg ut gasspjeldet for å sjekke hvordan det så ut. Var faktisk oljeflekker der, men ikke mye, så jeg rengjorde det helt og satte det på plass igjen. Gikk inn på vag-com og fikk grunninnstilt det. Slo på bilen og det fungerte normalt.

Sto helt i ro, og trykka på pedalen noen ganger. Så kom EPC lyset igjen, og det samme skjedde.

Samtidig så er "duty cyclen" på gasspjeldet 88%, men går ned til 84% etter at jeg har grunninnstilt det, er dette normalt?

Er det soleklart at det er gasspjeldet som er gåen da?

Samtidig installerte jeg en J-modell av N75 ventil, da siden bilen er passelig oppgradert.

Etter jeg innstallerte den, så har jeg hatt problemer med overladding av turboen.

Kom gjerne med erfaring og innspill :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan fikk du grunnstillt det? via kanal 68 eller 90 ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.