Tenningstidspunkt på VW/Audi 2,5tdi motor i Volvo V70.

Anbefalte innlegg

Volvo V70 2,5tdi 1998mod (med Audi R5 140 hk motoren), motorkode D5252T.

 

Noen som har mulighet til å hjelpe meg med en bekreftelse eller korrigering på at tenningstidspunkt ved statisk innstilling med måleur i pumpe skal være på 0,23-0,27 mm løft ved ØD?

 

Altså likt med når motoren sitter i Audi A6 C4 og heter AAT og AEL. Caravelle har 0,55. og jeg tror ikke pumpene på noen av de tre er like så det er en mulighet for at det er andre hidden enn 0,23-0,27 på Volvoen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får vi se.....

timing.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lekkert Mikkel:)

 

Og da ser det ut til at den pumpa på bilde oppe til venstre har bolt (5) som løsnes, plate/skive (6) fjernes og bolt (5) skrus lengre inn og låser aksel akkurat på korrekt sted. Så festes pumperem mens pumpe er låst og veiv er på ØD.

 

Dermed slipper man måleur på denne.

 

Siden vi nå har bilde og forklaring på hvordan det ser ut på denne Audimotoren, så er det mulig at dette er relevant for flere andre WV/Audimotorer, til tross for at bilen er Volvo. Tråd ligger derfor under "teknisk, mekanisk, elektrisk" -kategorien.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

T4 2.5tdi har samme opplegget :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.