Opptimal dimensjon for 18" på en B5?

Anbefalte innlegg

Har søkt litt rundt og har ikke funnet en tråd som svarer helt på det jeg leter etter. Men med mindre kunnskap om dekk og felg dimensjoner så håper jeg at noen men litt mer erfaring kan hjelpe meg.

 

Kjører nå med 195/65 R15 på orginal felgen. Nå som sommer dekkene skal på så er jeg på utkikk etter 18 tommere, men er usikker på hvilken bredde og ET jeg skal ha på dem uten å få problemer med subbing, samtidig som jeg vil ha dem høvelig kant i kant med hjul buen. Og hvilken dimensjon på dekkene burde jeg gå for vis jeg velger 8-9" bredde?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med riktig hjulstilling skal 8,5x18" ET35 være kant i kant med hjulbuen, dette er også mulighet å få godkjent.

Har dette selv godkjent i mitt vognkort og har TUV-papirer til dette. Kan sende deg dem hvis du ønsker. Litt usikker om det er gyldig for "alle" felger, men jah…sikkert bedre med noe enn ingenting.

 

Sammen med denne godkjenningen har jeg godkjent 235/40-18 dekk.

Jeg ville personelig anbefalt deg å gå for 225/40-18 dekk da mtp. du skal senke litt mer i ettertid at det er mindre sannsynlighet for å subbe så mye. Dessuten sporer det mindre (Dette er vell forskjellig fra dekk til dekk, men hos BF Goodrich dekkene som har vært på min var det himmelvis forskjell / 225/40-18 vs 235/40-18)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært supert om du kunnet sende tuv papirene. Ikke sikkert jeg får dem med når jeg kjøper felger :)

 

Så forøvrig på noen bilder av bilen din, ser akkurat ut som jeg vil ha det på min.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært supert om du kunnet sende tuv papirene. Ikke sikkert jeg får dem med når jeg kjøper felger :)

 

Så forøvrig på noen bilder av bilen din, ser akkurat ut som jeg vil ha det på min.

 

Du må ha TUV papirer spesifik til den felgen du skal ha.

Om du skal kunne bruke TUV papirene han har så må du ha akkurat samme felg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, da hjelper det vel lite. Men er det noe problem å få det godkjent med 8,5x18 og 225/40? Så lenge det ikke subber er det vel greit? Vis ikke så får jeg vel eventuelt ta på vinterdekkene når jeg skal på godkjenning for senken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, da hjelper det vel lite. Men er det noe problem å få det godkjent med 8,5x18 og 225/40? Så lenge det ikke subber er det vel greit? Vis ikke så får jeg vel eventuelt ta på vinterdekkene når jeg skal på godkjenning for senken.

 

ET35 på en B5 får du ikke godkjent uten å ha TUV papirer på felgene da det er orginalt ET45, og en kan max forandre ET med 7,5.

225/40-18 går greit å få godkjenne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vis jeg går for 8x18" og ET40 må det vel gå greit?

 

captureoay.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ha TUV papirer spesifik til den felgen du skal ha.

Om du skal kunne bruke TUV papirene han har så må du ha akkurat samme felg.

 

De TÜV-papirene jeg har er for noen BBS CH 012-felger, men såvidt meg bekjent har noen slike felger aldri vært på bilen. Jeg hadde derimot noen RS6 replica felger i samme dimensjon, som jeg ble fortalt, at skulle vært de felgene som stod på under godkjenningen.

Så det finnes sikkert noen kontrollører som ser litt mellom fingrene tenker jeg…men hvor ofte det skjer er vell en annen sak.

 

 

Vis jeg går for 8x18" og ET40 må det vel gå greit?

Jeg tror nok dem vil godkjenne det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takktakk.. Da er det å finne noen som selger noen replica felger med den dimensjonen. Noen forslag? Har sendt forespørsel til beckmeister, men får mest sannsynlig svar på mandag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De TÜV-papirene jeg har er for noen BBS CH 012-felger, men såvidt meg bekjent har noen slike felger aldri vært på bilen. Jeg hadde derimot noen RS6 replica felger i samme dimensjon, som jeg ble fortalt, at skulle vært de felgene som stod på under godkjenningen.

Så det finnes sikkert noen kontrollører som ser litt mellom fingrene tenker jeg…men hvor ofte det skjer er vell en annen sak.

 

 

 

Jeg tror nok dem vil godkjenne det :)

 

da har du vært heldig med en kontrolør som har vært snill eller vært blind;)

 

 

ET 40 vil bli godkjent (dem trenger ikke godkjenning heller da dem er innenfor +-7.5 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk godkjent noen felger på en honda for broderen og da haffe jeg papirer på noen helt andre felger men nr på ET og slikt stemte og da sa kontroløren att det hadde ikke noe å si. når disse felgene er samme Et og bredde og str. så burde alle vere lovlig... var det han sa da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lyst på et sett sommerfelger med dimensjonen 8,5x18 ET32, men lurer på om disse har mulighet for å bli godkjent?

Orginalt er det vel 8x17 ET45 såvidt jeg vet?

 

Vet det overskrider de magiske 15mm, men tenkte kanskje det var mulig å få godkjent om jeg har TÜV-papirer på felgene, siden Sindre har fått ET35 godkjent (som også overskrider de magiske 15mm)? :)

ET32 blir jo selvfølgelig ENDA 3mm bredere enn hans felger, men det gav meg allikevel håp om godkjenning :P

 

Edit: Blir mest sannsynlig 225/40-18 dekk på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lyst på et sett sommerfelger med dimensjonen 8,5x18 ET32, men lurer på om disse har mulighet for å bli godkjent?

Orginalt er det vel 8x17 ET45 såvidt jeg vet?

 

Vet det overskrider de magiske 15mm, men tenkte kanskje det var mulig å få godkjent om jeg har TÜV-papirer på felgene, siden Sindre har fått ET35 godkjent (som også overskrider de magiske 15mm)? :)

ET32 blir jo selvfølgelig ENDA 3mm bredere enn hans felger, men det gav meg allikevel håp om godkjenning :P

 

Edit: Blir mest sannsynlig 225/40-18 dekk på.

 

Får du tak i TÜV-papirerer til de felgene er det mulig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får høre med TSW da, om de har papirer på dem! ;)

Takker for hurtig svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om 235/40-18 på 8x18'' ET35 vil subbe på en B5? Den er senket ca. 50mm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.