Hvorfor får jeg koking i grunning/lakk etter jeg har pusset bort rust?

Anbefalte innlegg

Noen som har et bra tips for å få bort dette her?

Blir sånn både med syregrunning og lakk... har pusset ned flere ganger i større område, men fortsatt samme resultat...

IMG_0057.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva har du lagt oppå syregrunningen?

Koking i lakk skjer normalt sett fordi grunning og lakk ikke "passer sammen" og det kan være årsaken.

Vanlig prosedyre på bart stål er: Syregrunning (veldig tynt strøk, nesten bare støv) - Grunning - Lakk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er temperaturen i lufta og på området du har problemer? Har sett tilsvarende hvis det har vært for kaldt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er rundt 10 grader.

Har pusset ned til bart stål flere plasser på døren, men kun en plass skjedde dette. Fikk kun syregrunning og lakk med lakkbutikken jeg handlet med å han sa det skulle funke :)

Fikk samme merke når jeg la grunningen, pusset bort merket å la lakken på for å se om det ble sånn da også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på att det ikke ligger silikon under??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vask med silikonfjerner så blir det bra.......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vasket med det før syregrunning og lakk, mener dere jeg må vaske enda mer?

Er ikke det bare å spraye på å tørke vekk silikon fjærneren ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

av effaring så skjer dette av man renser fortidlig før man skal lakkere igjen. viss grunningen ikkje er ferdig herda og man vasker med silikonfjerner så kan lakken koke etterpå. og enkelte rensemiddler kan ta lakken viss det kommer formykje på og står for lenge før man tørker det vekk. eg venter vertfall 5min etter rensing til eg lakkerer, for da er eg sikker på at alt er fordampet vekk.

men 10 grader er nesten litt for kaldt. har du ein ovn til å varme opp så er det eit pluss, evt legg lakken i varmt vannbad i 10 min, ta ein hårføner eller varmluftpistol og varm området du skal lakkere til ca 20-25 grader og så lakke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.