#1 Skrevet April 28, 2012 Hei ! jeg har en audi a4 2001 modell, 1,8Turbo quattro. Jeg har en veldig høy ule lyd fra tanken, men den blir så og si borte når jeg kjører og når motoren blir varm. Har vært hos møller og bytta bensinpumpe og undertrykksrør...lyden ble litt "lavere" men ikke borte....hva kan være feilen? har tatt ut sete og prøvd å hørt hvor jeg finner lyden og det er den siden det er en mekanisk "pumpe"...presser jeg på dekslet som den mekaniske "pumpa" er så blir lyden borte....kan få prøvde å få tatt opp lyden i mårra eller mandag. sjekket også feillager etter jeg hadde bytta bensinpumpe og undertrykksrør. Feilen var at lufting i tank eller noe husker ikke helt, men sletta feilen siden den var sporadisk. håper på noen gode og behjelplige svar! MVH Brian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 28, 2012 vakuum som oppstår i tanken? kan bensinåndesystemet være defekt kansje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 28, 2012 vakuum som oppstår i tanken? kan bensinåndesystemet være defekt kansje? hører ikke noe mer normalt når jeg skrur opp bensinlokket.....hvordan kan jeg sjekke bensinåndesystemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 28, 2012 Trenger svar eller tips fort som mulig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 29, 2012 Ingen som kan hjelpe meg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 29, 2012 Lyden ble bedre ved skifte av pumpe? Man må ALLTID skifte bensinfilter ved pumpeskift.. Grei regel.. Det som er "kjent" på disse bilene er at pumpa gir fra seg spon, tetter filteret og da må pumpa jobbe hardere, derav lyden.. Så jeg ville helt klart startet med å skifte bensinfilter for som f, ellers kan den nye pumpa gå att dundass:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 29, 2012 K Lyden ble bedre ved skifte av pumpe? Man må ALLTID skifte bensinfilter ved pumpeskift.. Grei regel.. Det som er "kjent" på disse bilene er at pumpa gir fra seg spon, tetter filteret og da må pumpa jobbe hardere, derav lyden.. Så jeg ville helt klart startet med å skifte bensinfilter for som f, ellers kan den nye pumpa gå att dundass:) Det kan jeg prøve, filtret ligger over tanken? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 30, 2012 Du må under bilen. Sitter vel passe trangt mellom tanken og kanalen på en måte om jeg ikke husker feil... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 30, 2012 Du må under bilen. Sitter vel passe trangt mellom tanken og kanalen på en måte om jeg ikke husker feil... Da får jeg prøve å bytte det og se om det funker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 15, 2012 Du må under bilen. Sitter vel passe trangt mellom tanken og kanalen på en måte om jeg ikke husker feil... fikk byttet filter i dag, fordi jeg fikk feil filter forrige gang! Lyden ble helt borte og så rolig og behaglig bil å kjøre a gitt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 18, 2012 Så bra takk Har akkurat samme uling i min pumpe, skiftet pumpa til større. Men ulingen fortsetter. Skal bytte filteret med en gang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 18, 2012 Sikkert trykkregulatoren i filteret som bærer seg BTR sitter jo i bensinfilteret på disse.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...