B5 1.8T. Får ikke turtall etter tomt batteri!!!

Anbefalte innlegg

Hei,

I dag skulle jeg starte bilen, men så viste det seg at lysene hadde stått på gjennom natten og batteriet var tomt.

Jeg prøvde å ta den på gir uten lykke, endte med start kabler og jeg fikk start på bilen,

Men jeg har fått lys i dashbordet på at det ikke lader skikkeligt, så jeg har skjekket ladespenning fra dynamoen og den er ok, så det er nok sikkert batteriet som har tatt kvelden,

Men her er problemet..

Når jeg har startkabler på, og jeg prøver å gi gass med bilen så går den ikke lengre enn 2000omdr,

jeg må stå å "gynge" på turtallet om jeg skal få den høyere opp, men så faller den ned i gjenn og ligger på ca 500omdr på tomgang,

Er det noen her som er kjent med dette problemet?

Virker som at man må tvinge den opp i turtall, men det er helt umulig å kjøre med bilen..

HJEEELP!! : gråter :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som vet noe om dette eller har noe tips til hva det kan være? eventuelt skjekkes?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den går ikke i nødmodus av en eller annen rar grunn da?

Lyser det noe i instrumentpanelet?

I nødmodus går den rævva og liker ikke særlig turtall...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei det er ikke noe varsellys som lyser, når den kommer opp til rundt 1800-2000omdr, så detter/"dauer" turtallet ned igjenn på 500omdr, det er ingen tegn på "juksing" eller unormale lyder,

Merkelige greier dette......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er den seig opp til 2000omdr?

Godt mulig at bensinfilteret ditt er bra tett, iallefall hvis det er lenge siden det har vært skiftet.

Du har ikke noen i familie eller vennekrets med vagcom da? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta av igjen batteriet(+) en stund ,ta så på batteriet igjen. Deretter lar du switsen stå på steg 2 i 30sek-1min og så vrir du om tenningen og starter. kansje det kan hjelpe. gjorde det på min etter å ha hatt av batteriet en dag eller to. (den stillte seg inn på en eller annen måte ved å la switsen stå på steg 2)

er bare ett forslag, ikke sikkert det hjelper men..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøve dette nå, men hjalp vist ikke det heller.. Tror jeg må få vagcom på den og få se om noen feilkoder har dukket opp..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kollega slet med turtalls-sperre på 2500rpm idag med harking og spytting ut eksosen.

Vi koblet av luftmengdemåleren, og bilen gikk som den skal.

Feilkoder på tempsensor og lambda, ingenting på LMM.

Du kan prøve det du også, en indikasjon på at LMM er gåen det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg prøvde å koble ut luftmengde måleren, da merka jeg forskjell, at den gikk verre.

Prøvde også å koble ut Lamba, men merket ikke noe særlig forskjell.

Det som er problemet er at bilen ligger på ca3-500omdr på tomgang, og når jeg skal gi gass så stopper den på rundt 1500omdr, så dauer den om jeg ikke gir gass igjenn.

bilen går helt fint om jeg ikke øker turtallet forbi 1500omdr.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje du må resette gass-spjeldet? Mener det har vært en gjenganger på biler som går tom for strøm.

Ellers kan symptomene også minne om lekkasje i slanger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja synest d e litt rart om det skulle være lekasjer siden alt virket 100% uten noe symtomer på noe. Men så gikk den tom for strøm og da gikk d galt.

Men når du sier resette gass spjeldet, er det noe man gjør manuelt? Den skal vel være lukket når bilen ikke går?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan gjøres manuelt ved å koble av batteriet i en times tid, også kobler du på batteriet, vrir om tenninga (ikke start) også lar du den stå med tenninga på i ca to min, så skrur du av tenninga også starter du motoren rett etterpå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tok av den elektroniske tilkoblingen som er festet på gass spjeld huset. og det var ingen forskjell. det kan vel tyde på at det er dette som er problemet da :-)

Jeg skal prøve start prosedyren :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan gjøres manuelt ved å koble av batteriet i en times tid, også kobler du på batteriet, vrir om tenninga (ikke start) også lar du den stå med tenninga på i ca to min, så skrur du av tenninga også starter du motoren rett etterpå.

Prøvde startprosedyren men hjalp vist ikke,

Da må vel jeg få vagcom slik at jeg kan resette gass spjeldet da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har en how to på hvordan resette gass sjeld via vagcom?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.