Anbefalte innlegg

Hei.

 

En kompis av meg har en A4 1.8t 2001 modell.

 

Når bilen er kald å han bytter gir fra 1 til annen så hopper gir spaken ut ifra andre gir, å det er uten å ha sluppet clutchen. Tenkte dette var merkelig å stoppa bilen ved en innkjørsel å lot bilen stå på tomgang for så igjen sette bilen nede til venstre ( altså 2 gir ) så smatt den ut igjen sakte men sikkert..

Men etter en stund ( oljen ble varm kansje??) holder den seg der uten noe problem...

 

Er det bare justeringer noen plass? den hopper ikke ut i "fart", kun ved gir skifte med clutchen inne + kald olje om det har noe å si : bh :

 

Hva er greia mon tro?? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har samme bil bare med quattro, har det problemet at når motoren er kald så er den treg og vanskelig å få i gir..

Godt mulig det bare trengs ett oljeskift på girkassen, eller at du må bytte noen synkroniseringsringer : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei... Å takk for svar.

Håper på det første for hans del, å ikke på det siste :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har samme bil bare med quattro, har det problemet at når motoren er kald så er den treg og vanskelig å få i gir..

Godt mulig det bare trengs ett oljeskift på girkassen, eller at du må bytte noen synkroniseringsringer : klø :

 

Opplever det samme som deg. Har bare forhjulsdrift da, men slik jeg forsto det var det en feil på de orginale B6-clutchene som gjorde at det kondenserte inni der og dermed kunne det før kondensatet fordampet være problemer med å få bilen i gir.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opplever det samme som deg. Har bare forhjulsdrift da, men slik jeg forsto det var det en feil på de orginale B6-clutchene som gjorde at det kondenserte inni der og dermed kunne det før kondensatet fordampet være problemer med å få bilen i gir.

 

Jeg har siste utgave av B5 : )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At du har dårlig olje skal ikke ha noe å si på at den spretter ut av gir.

 

Sjekk foringene på overføringen, Kan også skje om du har EKSTREMT dårlige motorfester (motoren beveger seg så mye at den drar med seg girover føringa og den spretter ut av gir)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HAHAHA må bare komme med svaret ang kompisen min sin A4.

 

Det er en tykk-litt hard lyd isolerings bit som er montert rundt og i gir konsollen.. Denne hadde vridd seg så jævli at hver gang man skulle føre stikka til venstre i 2 gir så trykkte man så godt i denne isolasjonen at gir spaken hoppa ut av den grunn..

 

Trodde jeg skulle DØØØØØ av latter da han kom å fortalte hva de hadde funnet ut på verksted..

En ting var jo bra da, det var en billig løsning...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Girmansjetten du prater om eller? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, den under.. åpne å se :) det ser ut som skummgummi ( det er vel det også ) bare mye hardere. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.