Anbefalte innlegg

Jeje. Jeg blir vel klokere imorgen når skiten er av. Får håpe det er en easy-fix!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan fikser man lekk mellom vindu og den gummipakningen som går langs med døra? Lekker som en foss ser jeg når dørtrekket er av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn jeg har skjønt det så vil den pakningen som ligger intill vinduet mot døra på utsiden aldri tette helt 100%, derfor har døren dreneringshull i bunn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte tetningsmasse på en gummipropp under bilen, siden denne var utrolig løs. Men etter en relativt mild, men lang, regnskur igår og i natt, var det kliss vått på gulvet IGJEN... Det er kun bak, ingenting foran.

Har spylt på bilen, lenge, uten å sett noe som helst vann komme gjennom døren eller fra bagasjen. Skjønner absolutt ikke hvor vannet kan komme fra... Det er kun vått i den "gropa" bak på passasjersiden. Ellers er det tørt alle andre steder.

Kan det være at jeg må ta av dørtrekket for å se om det faktisk lekker fra døra? Ellers, hvilke andre steder kan vannet komme fra? Jeg har vel på egenhånd utelukket at det kan komme fra motorromet et sted, siden det da ville vært vått foran også. Står helt fast nå...

Kan legge til at bilen står parkert med svak helning fremover. Derfor kan det umulig komme foran, siden vannet ikke renner oppover...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tok av dørtrekka, satte så små kiler mellom vinduet og listen langs vinduet, slik at man får masse vann ned i døra.

Da er det enklere å se om du har lekasje der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, kan jo prøve det om det fortsatt lekker. Justerte dørene idag, eller den "låse" tingen, slik at døren(e) sitter litt tettere nå. Kan ikke skjønne annet enn at det må komme fra døren. Så jeg håper det var en easy-fix. Hvis ikke, så prøver jeg tipset ditt :)

Takker for svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg demontertehjerneboksen, renska rundt flensen på hullet som kablene til hjerne går gjennom. brukte først et lag med dobbeltsidig tape for så den rensa pakkningen for så sette boksen oppå igjenn og skru den fast skikkelig..ble ogå rensa for flere kg med løv og jord som låg i dreneringen forbi hjerneboksen.

ble plutselig ikke flere liter vann i bilen min lengre etter vask...rart det der...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg demontertehjerneboksen, renska rundt flensen på hullet som kablene til hjerne går gjennom. brukte først et lag med dobbeltsidig tape for så den rensa pakkningen for så sette boksen oppå igjenn og skru den fast skikkelig..ble ogå rensa for flere kg med løv og jord som låg i dreneringen forbi hjerneboksen.

ble plutselig ikke flere liter vann i bilen min lengre etter vask...rart det der...

Er ikke selvsagt at det er vått foran selv om det lekker der, hvis det lekker fra feks rundt batteri så kan det renne på undersiden av teppet og bort på passasjersiden. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så... Jeg er ute å kjører, det er tørt og fint bak. Parkerer billen med nesa ned i en svak bakke. Det kommer så en regnskur, og neste dag når jeg setter meg i bilen ser jeg det er kliss vått på gulvet bak. Fysiske lover gjør at det umulig kan komme forfra bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såpass ja... Godt jeg har sommerferie da :P Har faktisk stusset litt på dette pollenfilteret, siden dreneringen der var knekt og limt sammen igjen. Men jeg syntes det virket rart om vannet skulle komme derfra, siden det er helt tørt foran i bilen.

Hei Thomas, lurte bare på om du fant en løsning på problemet ditt ? Har nemlig akkurat samme problem ( Audi A6 Avant 1998 model ), og jeg blir gal av dette.

Store mengder vann etter kraftige regnskyll, både foran og bak venstre side. Helt tørt under hanskerommet, men det renner inn i hjørnet rett under ved midtkonsollen.

Hvor kommer alt dette vannet fra ????? Håper du har ett par tips dersom du fikk løst det.

Mvh

Tor Eivind Jensen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lurer faktisk på om jeg fikk løst problemet. Disse låse-greien til dørene, som sitter i karosseriet, ble justert lengre inn. De var faktisk litt løse noen av dem, så kanskje ikke rart jeg det rant inn, enda jeg aldri klarte å se at det rant inn vann noe sted... Det har ihvertfall ikke blitt noe mer vann i bilen etter jeg gjorde dette.

Dessverre har jeg nok ikke noe å bidra med til å løse ditt vann-problem. Men det er et par bilder lenger opp i tråden som kanskje kan hjelp deg? Uten at jeg skal si hvor det kommer fra, så høres det nesten ut som tett drenering siden det kommer under midtkonsollen.

Bruk tråden videre om du føler for, og håper du finner ut av det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du sjekket den trakten til AC anlegget? Jeg hadde av den idag, og der va der jammen mye drit! Slet med det samme som deg ja ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.