Sommerdekk, what to choose?

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg A8, og svingte innom Parts & Retards på vei hjem for å plukke med meg felger (Tusen takk for å holde søndags-åpent for meg og Daniel, SUPER service)

Så kommer spørsmålet; Hvilke dekk skal på?

Ser for meg 245/40/19 (8,5x19" felg), og vil helst legge litt penger på bordet for å få skikkelige dekk. Ikke direkte imponert over Nankang-dekkene som står på felgene som fulgte med bilen.

Ser for meg å handle på dekkonline.no, men trenger også et sted å handle sentreringsringer, tips mottas med takk på alle punkt her :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd flere typer sommerdekk på A6'n de to siste sesongene:

 

Pirelli P-Zero Rosso 245/40-18: Stillegående men sporer veldig.

Pirelli P-Zero 245/40-19: Veldig støyete, men ikke sporing og sitter godt på tørt og vått.

Dunlop SportMaxx 245/40-19: Relativt lite støy og bra feste. (Mulig disse er utgått nå).

Goodyear Eagle F1 Asymmetric: Lite støy og bra feste, de jeg har vært mest fornøyd med til nå.

 

Pirelli-dekkene koster mye, mens Dunlop og Goodyear er noenlunde likt priset og ligger litt under f.eks. Continental. Ellers har jeg prøvd Conti SportContact 3 på flere biler. Bra dekk, men ikke de mest støysvake, noe som også kommer frem i test av 18-tommere i siste Auto Motor og Sport, hvor de har testet Conti SportContact 5. I denne testen kommer Conti best ut, men med negativt for mye støy, Nokian Z G2 kommer omtrent likt ut. Dette har god komfort og lite støy, men ikke optimale vannplaningsegenskaper og noe understyrt. Hankook Ventus S1 evo2 får også ganske brukbar karakter med lite støy, men minus for stor avdriftsvinkel og uharmonisk på våt vei.

 

Da har du litt å gå ut fra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker hjertelig for et informativt innlegg :)

Kan se ut til at Goodyear Eagle F1 Asymmetric er valget for meg. Støysvake dekk er ikke fullt så viktig på en A8 som på andre biler (doble glass, mye støydemping osv) men er kjekt å redusere dekkstøy mest mulig.

Men om noen har mer/annen info å komme med, så tas det imot med åpne armer, regner med jeg bestiller i kveld/natt sånn at ordren blir behandlet i løpet av morgendagen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

F1 Asymetric 2 er et meget bra dekk!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke ut til at de har det hos dekkonline, kun gen. 1.

Noen som vet hvor jeg kan få tak i gen. 2?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mekonomen: vinke :

 

( meget bra dekk btw, kjøpte de til Touranen i 225/40-19 å er meget formøyd)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må du komme med et godt tilbud til meg, så jeg får avbestilt fra dekkonline i kveld ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.