Anbefalte innlegg

Hei.

En kollega av meg har et snodig problem med at bensinpumpen hans ikke stopper når han slår av motoren, og dette medfører at batteriet lades ut. Har prøvd å søke på forumet, men finner ikke noen som har nevnt samme problem.

Noen som kan ha en formening på hva som kan forårsake dette?

Er snakk om en A6 1.8T ANB motor.

Mvh

Bjørn-Tore K

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

En kollega av meg har et snodig problem med at bensinpumpen hans ikke stopper når han slår av motoren, og dette medfører at batteriet lades ut. Har prøvd å søke på forumet, men finner ikke noen som har nevnt samme problem.

Noen som kan ha en formening på hva som kan forårsake dette?

Er snakk om en A6 1.8T ANB motor.

Mvh

Bjørn-Tore K

Jeg ville ha målt om det står støm på pinne 65 på motorstyringa Rød/Blå ledning, Gjør det ikke det så er det nok reelet som henger. Kan ofte hjelpe å dunke litt på releet. Utgang 87f på releet går til bensinpumpa.

Mvh.

Christian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for kjappe svar. Skal ta å ringe han slik at han kan få sjekket de tingene. Kan vel kanskje være greit å bytte dette releet uansett? Er vel ikke det dyreste sikkert?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting til, han sier at han hører en suselyd i motorrommet mot torpedoveggen, og denne lyden stoppet når han tok sikringa til bensinpumpa. Er det noe der som kan lekke eller noe slikt som gjør at pumpa ikke stopper?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensinpumperele gir ofte spenning til flere ting enn selve pumpen, vil tippe det er brennt fast.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahh oki. Da kan jo det kanskje forklare hvorfor det er noe annet som suser der fremme. Men da gjenstår det bare å sjekke releet d :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensinpumperele gir ofte spenning til flere ting enn selve pumpen, vil tippe det er brennt fast.

Releet gir spenning til bensinpumpe og dyser. ;)

Mvh.

Christian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Releet gir spenning til bensinpumpe og dyser. ;)

Mvh.

Christian

Dyser ? Tror du må sjekke opp det en gang til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor det? Dysene/Injector ligger med konstant + og styres med ( - ) fra pukkmeterene i mottorstyring.

Både Bosh, mottormeter og manetimarelli bruker( - ) siden til å styre dysene med.

Ser at releet også driver M.A.F. C.M.P HO2S E.V.A.P. og A.C.S.

Mvh.

Christian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

untitled.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor det? Dysene/Injector ligger med konstant + og styres med ( - ) fra pukkmeterene i mottorstyring.

Både Bosh, mottormeter og manetimarelli bruker( - ) siden til å styre dysene med.

Ser at releet også driver M.A.F. C.M.P HO2S E.V.A.P. og A.C.S.

Mvh.

Christian

Helt enig med deg ang dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

[ATTACH]173590[/ATTACH]

På dette koblingskjemaet er det riktig som du sier ja, men når jeg slår opp på anb motor får ikke jeg dette skjemaet.

Ser ut som dette skjemaet er fra AEB motor ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På dette koblingskjemaet er det riktig som du sier ja, men når jeg slår opp på anb motor får ikke jeg dette skjemaet.

Ser ut som dette skjemaet er fra AEB motor ?

Får samme på begge og i ELSAwin men på ANB går den via 95 på koblingstavla.

Releet som evt. henger ser du her. Sitter under ved pedalene.

bensinpumpe rele.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk takk.. Skal sende han bilde så han kan få feilsøkt litt.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.