#1 Skrevet April 29, 2012 Hei. En kollega av meg har et snodig problem med at bensinpumpen hans ikke stopper når han slår av motoren, og dette medfører at batteriet lades ut. Har prøvd å søke på forumet, men finner ikke noen som har nevnt samme problem. Noen som kan ha en formening på hva som kan forårsake dette? Er snakk om en A6 1.8T ANB motor. Mvh Bjørn-Tore K 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 30, 2012 Releet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 30, 2012 Hei. En kollega av meg har et snodig problem med at bensinpumpen hans ikke stopper når han slår av motoren, og dette medfører at batteriet lades ut. Har prøvd å søke på forumet, men finner ikke noen som har nevnt samme problem. Noen som kan ha en formening på hva som kan forårsake dette? Er snakk om en A6 1.8T ANB motor. Mvh Bjørn-Tore K Jeg ville ha målt om det står støm på pinne 65 på motorstyringa Rød/Blå ledning, Gjør det ikke det så er det nok reelet som henger. Kan ofte hjelpe å dunke litt på releet. Utgang 87f på releet går til bensinpumpa. Mvh. Christian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 30, 2012 Takk for kjappe svar. Skal ta å ringe han slik at han kan få sjekket de tingene. Kan vel kanskje være greit å bytte dette releet uansett? Er vel ikke det dyreste sikkert? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 30, 2012 En ting til, han sier at han hører en suselyd i motorrommet mot torpedoveggen, og denne lyden stoppet når han tok sikringa til bensinpumpa. Er det noe der som kan lekke eller noe slikt som gjør at pumpa ikke stopper? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 30, 2012 Bensinpumperele gir ofte spenning til flere ting enn selve pumpen, vil tippe det er brennt fast. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 30, 2012 Ahh oki. Da kan jo det kanskje forklare hvorfor det er noe annet som suser der fremme. Men da gjenstår det bare å sjekke releet d 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 30, 2012 Bensinpumperele gir ofte spenning til flere ting enn selve pumpen, vil tippe det er brennt fast. Releet gir spenning til bensinpumpe og dyser. Mvh. Christian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 1, 2012 Releet gir spenning til bensinpumpe og dyser. Mvh. Christian Dyser ? Tror du må sjekke opp det en gang til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 1, 2012 (endret) Dyser ? Tror du må sjekke opp det en gang til. Hvorfor det? Dysene/Injector ligger med konstant + og styres med ( - ) fra pukkmeterene i mottorstyring. Både Bosh, mottormeter og manetimarelli bruker( - ) siden til å styre dysene med. Ser at releet også driver M.A.F. C.M.P HO2S E.V.A.P. og A.C.S. Mvh. Christian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 1, 2012 Dyser ? Tror du må sjekke opp det en gang til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 1, 2012 Hvorfor det? Dysene/Injector ligger med konstant + og styres med ( - ) fra pukkmeterene i mottorstyring.Både Bosh, mottormeter og manetimarelli bruker( - ) siden til å styre dysene med. Ser at releet også driver M.A.F. C.M.P HO2S E.V.A.P. og A.C.S. Mvh. Christian Helt enig med deg ang dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 1, 2012 (endret) [ATTACH]173590[/ATTACH] På dette koblingskjemaet er det riktig som du sier ja, men når jeg slår opp på anb motor får ikke jeg dette skjemaet. Ser ut som dette skjemaet er fra AEB motor ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 2, 2012 På dette koblingskjemaet er det riktig som du sier ja, men når jeg slår opp på anb motor får ikke jeg dette skjemaet.Ser ut som dette skjemaet er fra AEB motor ? Får samme på begge og i ELSAwin men på ANB går den via 95 på koblingstavla. Releet som evt. henger ser du her. Sitter under ved pedalene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 2, 2012 Takk takk.. Skal sende han bilde så han kan få feilsøkt litt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...