Anbefalte innlegg

Hei.

La om til sommerdekk på fredag(nye dekk)

I dag da jeg var ute å kjørte kjentes det ut som det var fritt for servo i noen venstresvinger, og i en sving koblet ESP inn som om jeg hadde sleng. Dette også i venstresving. Kjørte innom bensinstasjon etterpå og fant da ut at det var veldig lite luft i venstre bakhjul. Kan dette ha noen sammenheng? Har ikke dekktrykkvarsling på bilen.

Bilen er en 2009 Passat 2.0TDI 4motion

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

La om til sommerdekk på fredag(nye dekk)

I dag da jeg var ute å kjørte kjentes det ut som det var fritt for servo i noen venstresvinger, og i en sving koblet ESP inn som om jeg hadde sleng. Dette også i venstresving. Kjørte innom bensinstasjon etterpå og fant da ut at det var veldig lite luft i venstre bakhjul. Kan dette ha noen sammenheng? Har ikke dekktrykkvarsling på bilen.

Bilen er en 2009 Passat 2.0TDI 4motion

Det har nok en klar sammenheng. Jeg regner med at problemene ble borte da du fikk i riktig lufttrykk i dekkene dine?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja... Den som visste det. Har vært ute å kjørt litt hardt på svingete vei og fikk ikke fram feilen. Håper det er OK nå.

Men er det virkelig så følsomt at det gir utslag bare ved for lavt lufttrykk? Har 235/40-18 og der skal det være 3 bar bak og 2,7 bar foran, var vel akkurat i overkant av 1 bar igjen i hjulet.

En annen ting, er ikke 3 bar vannvittig mye? Skal det virkelig være så mye?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

normalt trykk er +-35psi, (2,4bar)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I tanklokket står det på 235/40-18 at det skal være 2,7 bar foran og 3 bar bak. Synes det høres mye ut så kanskje andre med Passat også kan sjekke hva det står i deres tanklokk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.