#1 Skrevet April 30, 2012 Spesifikasjon Motor: - S4 AAN 2.2T Modifisering: - MTM 290HP Chip - 2,5" eksos fra turbo og ut (1 lyddemper) - Orginal turbo i god stand - Zeitronix Wideband Controller Beskrivelse I første og andre gir er effektkurven slik den skal være og jeg kan kjøre ut hele registeret uten problemer. I tredje gir og oppover får jeg en kurve lignende den jeg forsøkte å tegne nedenfor. 1. Pådrag 2. Hører en lyd som "fluttrer" og effekten reduseres merkbart, ser også at turbotrykket reduseres fra 1,5kg til 0,8kg 3. Etter 1-1,5 sekund så lader turboen igjen og effekten kommer tilbake 4. Maks effekt oppnådd Jeg lurer på om det kan være: - Wastegate (Fjæra?) - N75 styring (N75 ventil er helt ny) - MAP sensor feil - Andre normale feil? Har sjekket hjernen for feilkoder og trykktestet systemet opp til 1.7bar uten lekkasje. Noen som har noe kjennskap/tips? Greit med en ledetråd før jeg demonterer og kjøper for mye nytt..... Morten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 30, 2012 Har du satt 0,8 som grunn-trykk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 30, 2012 Hvis du tenker på å justere fjærtrykk på wastegate via justeringsskruen, så nei. Har en slik wastegate som ikke har justering.... Må isåfall finne et wastegate lokk som har justering, evt, bytte fjær? Hva vil en økning av grunntrykket gjøre isåfall? :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 30, 2012 WG lokket borrer du bare hull i toppen, så er det umbrako skrue der... Mener jeg ganske bestemt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 30, 2012 Sier du det ja! Hvorfor har jeg ikke sjekket dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 30, 2012 Legg heller ut momentkurven og turtallet (eller effekt og turtall, men ha tall på aksene). Utifra hva du forteller, så høres dette ut som nødmodus, men litt rart at nødmodus bare varer en liten stund da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 30, 2012 Høres ut som turboen "surger" dvs du kommer utenfor turboens arbeidsområde pga for mye trykk i forhold til avgitt luft. Er vel egentlig ikke vanlig på std turbo, men mulig det høye trykket kan få turboen utenfor kurven. Skadelig for turboen i lengden..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 2, 2012 Skjer dette på alle gir? Høres litt ut som du har et turbo kutt pga overtrykk prøv og juster ned boost. 1,3bar. Skjer det samme da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...