#1 Skrevet April 30, 2012 Radioen på min 2004 Touareg V6 3.2 er ikke god. Den "klarer" ikke finne vanlige programmer som Alltid nyheter og P2. Den stopper på feil frekvens og lyden er variabel, stort sett dårlig. Kan radioer beregnet på det amerikanske markedet kodes om eller må jeg bytte. Radioen er integrert med navigasjon og har felles skjerm med kart. Noen her som har hatt tilsvarende trøbbel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 30, 2012 Radioer fra USA er nesten ubrukelige her hjemme. De stopper bare på oddetallsdesimaler, dvs. 87,5, 87,7, 87,9 etc. Jeg hadde ikke kunnet høre på P1 her fordi den sender på 87,8, og jeg tipper det er problemet du opplever også. Jeg ville bare byttet den ut mot noe nyere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 1, 2012 Mulig dette kan hjelpe deg! Se her Customer Question exemple USA FREQUENCY 100.1 EUROPE IS 100 Optional Information: 2005 Volkswagen TOUAREG V6 To do this you need Vag-Com. Once connected to car [select] [17-Instruments] [Recode - 07] Write down the existing 7-digit Soft. Coding for future reference. Enter the new code from below [Do It!] Look at the existing 7-digit Soft Coding. Look at the fifth digit in the coding (Market version): 1 - "Europe" (No Navigation system acceptance screen, also see 56-Radio for other changes) 2 - "USA" 12 hour clock (Navigation system acceptance screen) 3 - "Canada" 4 - "UK" If your car is set to USA your factory Soft. Coding is(NNN) NNN-NNNN just change the 2 to 1 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 11, 2012 (endret) Jeg har forsøkt et par verksteder men ingen av dem mener de kan klare å kode om radioen. Ny radio/navi/GPS/kjøreinfo koster over 20.000,00 SEK. Hvis noen her vet om noen som kan omkoding, vennligst rop ut! Sverre Mulig dette kan hjelpe deg!Se her Customer Question exemple USA FREQUENCY 100.1 EUROPE IS 100 Optional Information: 2005 Volkswagen TOUAREG V6 To do this you need Vag-Com. Once connected to car [select] [17-Instruments] [Recode - 07] Write down the existing 7-digit Soft. Coding for future reference. Enter the new code from below [Do It!] Look at the existing 7-digit Soft Coding. Look at the fifth digit in the coding (Market version): 1 - "Europe" (No Navigation system acceptance screen, also see 56-Radio for other changes) 2 - "USA" 12 hour clock (Navigation system acceptance screen) 3 - "Canada" 4 - "UK" If your car is set to USA your factory Soft. Coding is(NNN) NNN-NNNN just change the 2 to 1 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 11, 2012 Den prisen må i såfall være fra et merkeverksted? En orginal spiller? Hvis du ikke vil bytte til en uorginal spiller som ikke trenger koste mer enn 1500,- så kjøper du deg orginal spiller enten fra Sondre her i klubben, eller fra ebay etc. Merk deg det er egen spiller for touareg og caravelle/multivan. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=143873 http://www.ebay.de/itm/Original-VW-RNS510-RNS-510-Navigation-Navi-mp3-Multivan-Touareg-T5-2012-NEU-LED-/270978355780?pt=Technik_Auto_Hi_Fi_Navigation_Einbau_Navigationssysteme&fits=Model%3ATouareg&hash=item3f17919244 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 11, 2012 Alpine har også laget en snæksen sak som gir deg DAB+ på en hvilken som helst radio, ikke så mye mer du får på FM hvis du ikke er diehard FM-fan.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 14, 2012 Ja, en ny original spiller. Kan forsåvidt vurdere en annen løsning også, men da vil jeg vel miste f.eks GPS, info på krengningsvinkel og kompass som er en del av den opprinnelige løsningen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 14, 2012 Kan Alpine-utstyret kobles til eksisterende radio? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 19, 2012 Slenger inn svar her også, for spes. interesserte! http://www.alpine-electronics.no/p/Products/dab3842/ezi-dab 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 2, 2012 Takk for tips til en løsning! Nå trenger jeg bare tips om hvem i Oslo-området som kan montere saken, har noen på forumet gode erfaringer her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...