Anbefalte innlegg

Er det nokon her som veit korleis ein kjem til baklysa for å skifte ei pære på ein 2002 Audi A4?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det nokon her som veit korleis ein kjem til baklysa for å skifte ei pære på ein 2002 Audi A4?

 

Hei hå.

Det sitter en sett skru bak et rundt lite deksel like bak pakningen til bakluka.

Vipp ut dekslet å skru skruen ut. Vipp dereter ut lykta..(sitter med feste klips på yttersiden....) : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei hå.

Det sitter en sett skru bak et rundt lite deksel like bak pakningen til bakluka.

Vipp ut dekslet å skru skruen ut. Vipp dereter ut lykta..(sitter med feste klips på yttersiden....) : ja :

 

Dette gjelder (også) Avant?

Har nemlig nettopp vært en liten bomtur på Biltema for å skifte bremsepære bak på min 02 A4 Avant...

Bruksanvisningen sier jo absolutt ingenting om skifte av noen pærer men ber meg ta bilen på verksted. Yeah, right!

Jeg fant den ene skruen som sitter under et rundt deksel i "dørkarmen" på hver side av bagasjeluken - skrudde ut denne, og hele lykteinnsatsen løsnet, men bare på den ene siden. Jeg tok i en del, men turte ikke være altfor brutal.

Så gikk jeg inn på Biltema og fant en svensk reparasjonshåndbok for A4 fram til 99 eller noe slikt, og der stod det at for å komme til baklyktene så måtte man inn under dekselet der det i min bil er fullt av forsterkere, navigasjonsanlegg, subwoofer m.m. og i følge reparasjonsboken må alt dette fjernes... Jeg begynte med å fjerne den originale forsterkeren, men jeg så vel ikke at dette var veien å gå så jeg satte den på plass igjen...

Så nå, etter å ha sett postingen din, så var jeg kanskje på rett spor opprinnelig når jeg fjernet den ene lange skruen under det lille dekselet?

Skal jeg bare bruke brute force til å nappe ut hele lykta, eller er det noe triks?

 

Mvh

Christopher

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som det er nevnt i innlegget ovenfor sitter den bare i to klips i ytterkant ja. De henger fast ganske godt, så du må lirke og faktisk ta i litt. Mener lampa skal noenlunde rett bakover. Behøver ingen ytterligere demont inni bilen da bakskjermen uansett er tett bak lampa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem på en 05 a3 for et par uker sia. Fikk løsnet skruen bak dekselet på innsia....halve lykta løsna liksom. Den hang fortsatt i ytterkant. Det står i håndboka at den skal utover fra side til side eller no....jeg gav da den satt FAST. skøyen byttet på 30 min på drop-in. 150,- ca....like greit synes jeg....brekker du ett av de festene koster de garantert 150+++

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.