Anbefalte innlegg

Hei.

 

etter å innsjå at eg hadde montert min 2 plata rally clutch totalt feil første gong eg gjor det,så må eg når prøve å rette det opp nå når ny motorn skal inni bilen.

 

Det som er problemet er visst eg skal bruke dinna spacer plata mellom motor å gearkassa så vil ikkje inngående aksel rekke heilt igjenom den siste lamellen altså den som er nærmest svinghjule,den er ca 25% igjenom det er ikkje noke kan risikere clutch havari altså at splinesen ryker på lamellen.

 

Og visst eg tar bort den space plate mellom gearkassa å motorn så tar trykkplata inni clutchhuse på kassa,har prøvd å slipe litt inni der å fått vekk det eg trudde trykkplata subba bort i men det er meir der men som eg ikkje tørr å slipe på fordi eg er redd får å slipe høl på kassa å øydlegge den.

 

noen her inne som har vært borti dette før ?

 

her ser en at det har slitt skeivt,samme gjelder lamellen nedom :

s1.jpg

men fekk en ide om kansje å lage en ny ring der lamellene går i mot på svinghjule som bygger litt meir fram slik eg får den innerste lammelen til å gå innpå inngåendeaksel ?

t1.jpg

 

har slipt inni kassa lit som dere ser,raudt merke er der trykkplata subber borti nå å der tørr ikkje eg å slipe.

svart merke det tok skruene i trykkplata først men der fekk eg slipt vekk å der går den klar nå

g1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved kun å forandre på kun den så forandrer du på "trykket" fra trykkplata , få maskinert spaceren litt tynner er vel enklere kansje ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved kun å forandre på kun den så forandrer du på "trykket" fra trykkplata , få maskinert spaceren litt tynner er vel enklere kansje ?

 

 

spacern er 8mm tjuk,er ikkje det vanskli å maskinere ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke noe mål på hvor mye jeg slipet, men prøvde meg fram på punktene du har merket, var en del som måtte vekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke noe mål på hvor mye jeg slipet, men prøvde meg fram på punktene du har merket, var en del som måtte vekk.

 

okei har slipt en del der eg har merka med svart,på det raude merke er eg mest skeptisk å slipe på fordi eg ikkje veit kor mykje gods der er å slipe på. Kjipt å slipe høl på kassa,noen som har en formeining på om det er tjukt gods der ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei har slipt en del der eg har merka med svart,på det raude merke er eg mest skeptisk å slipe på fordi eg ikkje veit kor mykje gods der er å slipe på. Kjipt å slipe høl på kassa,noen som har en formeining på om det er tjukt gods der ?

 

Tror ikke det var mye jeg slipte på det røde, men en del av det sorte du har merket

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke det var mye jeg slipte på det røde, men en del av det sorte du har merket

 

ok,så på det røde merke går det ann å slipe litt til altså

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok,så på det røde merke går det ann å slipe litt til altså

 

Er en stund siden nå, men mener det er lite som skulle til på røde.

 

Jeg slipet litt og sette motoren mot girkasse og prøvde å tørne, så ser en lett hvor boltene/mutterene tar i.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en stund siden nå, men mener det er lite som skulle til på røde.

 

Jeg slipet litt og sette motoren mot girkasse og prøvde å tørne, så ser en lett hvor boltene/mutterene tar i.

 

 

 

okay,da skal eg prøve å slipe litt der å se om det går rundt :) takk skal du ha får hjelpen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammel tråd men veeldig aktuell for min del :) Gikk kassa på etter at du slipte?

Clutchen min løser ikke skikkelig ut med denne spaceren på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.