A4 TDI AFN problemer med ladetrykk

Anbefalte innlegg

Hei, håper noen guruer kan komme med noen tips nå.. Jeg begynner å gå tom for ideer..

 

Jeg har hatt en A4 stående i verkstedet i ett års tid, den fungerte forsåvidt fint motormessig da den ble tatt inn.

 

det som har blitt gjort motormessig mens den har vært inne er følgende:

 

Byttet fra orginal til 1749va turbo, den orginale slarket og sendte olje ut i systemet.

Byttet til FMIC da den orginale hadde lekkasje

Fjernet EGR ventil med blendeplater fra møller samt plugget vacumslangen.

Byttet div veivhusvent slanger pga oljelekkasje

 

Så til sakens kjerne.. når jeg endelig fikk bilen ut igjen starter den lett og går rent og pent. MEN... den går utrolig dårlig.

Ingen feilkoder i vagcom, og ved logging ser jeg den ber om 1.1 bar ladetrykk men får bare 0.1 bar. Så det er jo grunnen til at den går så dårlig.

Det ryker ikke svart av bilen, og ifølge kjørekomputer bruker den lite diesel. (1 liter på mila ved full gass)

 

Min første tanke var at VNT mekanismen tuller.. men har koblet av vakum slangen og prøvd å henge den helt oppe.. når jeg henger den helt oppe suser det mye i motoren, så turboen lader iallefall (?)

Ved test i vagcom tikker og suser det i N75 og vacumslanger når jeg tester ventilen.

Har prøvd å koble av LMM og trykkføler uten forskjell

 

Det er der jeg står nå..

 

Videre tanker:

- Bytte dieselfilter. Som sagt fungerte bilen fint da den ble parkert. tenker på muligheten for dieseldyr ?

- Muligens en defekt turbo ? Den slarker ikke, og skal være gått 30000km.

 

 

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da du sier at den,har stått stille i værksted i 1 år ca, så tenker jeg muligheten for mus som har vært på fære...

Min søster hadde problem med ladetrykk på sin golf mk3 variant, med afn motor... Der var vacumslangen fra innsug til map-sensor (hjernen) som musa hadde forsynt seg litt av:/

 

Mitt tips vil være og sjekke vacumslangene :) lykke til og hold oss oppdatert;)

 

Mvh Jan Ivar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var LMM som gjorde feilen på denne, men med bytte av LMM (kinaprodukt) så begynner den ikke å ta i skikkelig før ved ca 2000rpm.

Skal få testet med skikkelig LMM for å se om det er problemet.

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.