#1 Skrevet Mai 2, 2012 Hei:) Lurte på om det er noen her i haugesund som er god på 3b motoren her som kunne hjulpe meg litt? Har hatt ein "flink" mekaniker som har skiftet toppakkning på bilen som har ødelagt meir enn han fixet: mad : Først skiftet han pakkningen og bilen gjekk fint men olja rant som bare det mellom blokka og toppen. så skiftet han ein gang til pga han hadde feilmontert den andre og no starter ikkje bilen.. har lest feilkoder og fekk opp at det var noko gale med engine speed sensor (skiftet) og hall sender mekanikal. det er no eg sliter for han har klart og snudd fordeleren feil, og den er no tatt ut for møller skulle teste den. fekk jo der seff besked om at den måtte stå i bilen for og kunne bli testet. så.. er det noen her som kunne hjulpe ein stakkar? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 3, 2012 Hei:)Lurte på om det er noen her i haugesund som er god på 3b motoren her som kunne hjulpe meg litt? Har hatt ein "flink" mekaniker som har skiftet toppakkning på bilen som har ødelagt meir enn han fixet: mad : Først skiftet han pakkningen og bilen gjekk fint men olja rant som bare det mellom blokka og toppen. så skiftet han ein gang til pga han hadde feilmontert den andre og no starter ikkje bilen.. har lest feilkoder og fekk opp at det var noko gale med engine speed sensor (skiftet) og hall sender mekanikal. det er no eg sliter for han har klart og snudd fordeleren feil, og den er no tatt ut for møller skulle teste den. fekk jo der seff besked om at den måtte stå i bilen for og kunne bli testet. så.. er det noen her som kunne hjulpe ein stakkar? Kommer ann på hvor mye tid du har Jeg driver med hus bygging og en bil så ikke så mye tid første ukene Fridtjov 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 3, 2012 Kommer ann på hvor mye tid du har Jeg driver med hus bygging og en bil så ikke så mye tid første ukene Fridtjov Tid og tid:-P sku våre klar for 2 mnd siden, var defor den super makanikeren. men da gjekk jo som da gjekk:-) så all hjelp er supert:-) jobber som lakkerer hos lakkservice vist ein teneste skulle våre nødvendig etter på:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 4, 2012 Tid og tid:-P sku våre klar for 2 mnd siden, var defor den super makanikeren. men da gjekk jo som da gjekk:-) så all hjelp er supert:-) jobber som lakkerer hos lakkservice vist ein teneste skulle våre nødvendig etter på:-) Har dere ikke hatt start på den etter toppaking bytte, står fordeler i, hvor står bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 4, 2012 jeg har grunninnnstillings verktøy for fordeleren,du kan få låne den hvis du vil. Sett motoren på OT,se om merkene stemmer,videre må du se om senter av rotoren peker litt før det merket som er preget inn i fordeleren. Stemmer dette er du på god vei. Tennings rekkefølge:1-2-4-5-3 Kontroller hallgiver, den skal ha +12v på den ene yttre, jording på den andre yttre og signal i midten, på den i midten skal du ha blinkende 5 volt når du kinner. Får du dette er det i orden. Kontroller også at G4 og G28 ikke er koplet om hverandre. Svart og grått stikkerhus ved torpedoveggen. Evnt motstandsmåle mellom 2 av pinnene til sensorene som er nevnt over. mener det skal være ca 1K ohm. Da skal sensorene være i orden. Så fremt alle sikringer er i orden så starter bilen. Evnt prøv å ta ut plugger,ha ett ny oppladet batteri og kinn på starteren,da bør turtelleren begge seg litt. Da får du en indikasjon på at sensorer er i orden. Er dette i orden da kan du begynne å se på ting som bensinpumpe,coil og sluttrinn. Evnt triggerpinne på svinghjulet. Lykke til Ta kontakt hvis du lurer på noe,så skal jeg prøve å guide deg gjennom det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 4, 2012 Har dere ikke hatt start på den etter toppaking bytte, står fordeler i, hvor står bilen? Her hatt start på den etter han byttet pakkning første gangen, men då rann jo olja. men den gjekk heilt fint. Så skiftet han igjen, men då tok han ikkje toppen heilt av bare holdt den oppe med elefantgjekk. det er no den ikkje reagerer. Den står hos oss på Lakkservice på frakkagjerd 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 4, 2012 jeg har grunninnnstillings verktøy for fordeleren,du kan få låne den hvis du vil.Sett motoren på OT,se om merkene stemmer,videre må du se om senter av rotoren peker litt før det merket som er preget inn i fordeleren. Stemmer dette er du på god vei. Tennings rekkefølge:1-2-4-5-3 Kontroller hallgiver, den skal ha +12v på den ene yttre, jording på den andre yttre og signal i midten, på den i midten skal du ha blinkende 5 volt når du kinner. Får du dette er det i orden. Kontroller også at G4 og G28 ikke er koplet om hverandre. Svart og grått stikkerhus ved torpedoveggen. Evnt motstandsmåle mellom 2 av pinnene til sensorene som er nevnt over. mener det skal være ca 1K ohm. Da skal sensorene være i orden. Så fremt alle sikringer er i orden så starter bilen. Evnt prøv å ta ut plugger,ha ett ny oppladet batteri og kinn på starteren,da bør turtelleren begge seg litt. Da får du en indikasjon på at sensorer er i orden. Er dette i orden da kan du begynne å se på ting som bensinpumpe,coil og sluttrinn. Evnt triggerpinne på svinghjulet. Lykke til Ta kontakt hvis du lurer på noe,så skal jeg prøve å guide deg gjennom det. Oy! em, bateriett er ny ladet, coilen har verfall strømm, nye plugger, bensi pumpa fungerer, alle sikringer er heile, g24 og g28 aner eg ikkje ka er ein gang:p Ein kan sei da sånn at skruing ikkje er min ekspertise:p eg er billakkerer:) men trur det hadde våre supert om eg kunne lånt grunninnnstillings verktøy av deg:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 4, 2012 Ja,det går bra. Send meg pm. Hvis du vil så kan jeg ta det pr tlf. Sikkert bare fordeleren som står feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 8, 2012 (endret) Har nå fått start på motoren:) Register reima var feil ei eller to tenner. Men tenninga er heit på jorde! Pluggene blir kullsvarte med ein gang og den tåler ikkje motstand. da dør den ut med ein gang. Fjusker og styr:/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 9, 2012 Har nå fått start på motoren:)Register reima var ei eller to tenner. Men tenninga er heit på jorde! Pluggene blir kullsvarte med ein gang og den tåler ikkje motstand. da dør den ut med ein gang. Fjusker og styr:/ Så lenge du har start er fordeleren rett, så er noe annet som gjør fjuskingen. Har du sjekket att plugg kabler osv stemmer nå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 9, 2012 (endret) Så lenge du har start er fordeleren rett, så er noe annet som gjør fjuskingen. Har du sjekket att plugg kabler osv stemmer nå? alt er rett på Har kjørt den hjem no. og det er ingen kraft i den. prøvde og gi gass og hørte tuboen ladet som bare det, men den var helt dødt.. bare masse svart røyk og fjusking. kan det være pluggledningene som er ødelagt? Virker som lufta ikkje komme fram, men alle slanger er på.. Noen tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 10, 2012 alt er rett påHar kjørt den hjem no. og det er ingen kraft i den. prøvde og gi gass og hørte tuboen ladet som bare det, men den var helt dødt.. bare masse svart røyk og fjusking. kan det være pluggledningene som er ødelagt? Virker som lufta ikkje komme fram, men alle slanger er på.. Noen tips? Ta av et og et dyse stikk når bilen går for å se om du hører om den går på alle syl. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 10, 2012 Ta av et og et dyse stikk når bilen går for å se om du hører om den går på alle syl. Det skal eg gjer:) Men den går fint på tom gang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 11, 2012 Luft lekkasje eller vakum lekkasje? Har 3b vakum for tenning? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 11, 2012 Luft lekkasje eller vakum lekkasje? Har 3b vakum for tenning? Har tengt på det og skal sjå om eg ser noe over helga:) Nei ikjje noe vakum for tenning som eg har fått med meg ivertfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...