Rakklelyd ved oppstart 1,6FSI

Anbefalte innlegg

Har en 2004 Golf V 1,6FSI Bensin

Ved oppstart rakkler denne skikkelig som en dårlig dieselmotor.. Dette varer i 2-3sekunder før det forsvinner...

Denne motoren har jo kjede, og ikke reg.reim. KAN det være noe med dette?

Eller kan det være så enkelt som at oljen er dårlig og ventilene ikke får smøring før oljen kommer opp?

Noen som har erfaringer med dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjent feil er kamakselforstilleren som gjør dette. Ligger ett teknisk skriv på dette fra møller ca 5 år siden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det kan godt vær ja...

Er dette noe som MÅ fikses snarest eller kan ej kjøre med det en stund?

Er det kostbart og vanskelig å skifte?

Skjer bare når bilen har stått over natten, og skal startes opp på morgen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anyone?

Skadelig å kjøre med?

Kostbar reperasjon?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns det nesten høres ut som en lekk tibakeslagsventil på olja jeg men.. At det tar et par sek før olja har kommet opp i toppen?

Om det i det hele tatt er en slik ventil? :P

Men så er ikke jeg noen eliteperson eller da, bare en helt vanlig type ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer med det Joachim skriver,er mange som sliter med dette på 1.4TSI motorene også.

Kontakt Møller,det er mulig du får dekket rep av de. :) Hvis ikke vet de hva du trenger når du forklarer problemet for dem. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er det første jeg også tenkte.. At det tar noen sekunder før olja kommer opp..

Er bare en helt vanlig type jeg også Pål :P Aldri vert borti en slik motor, så har ikke så mye peiling på hvordan desse er bygget opp og hvilke feil som bruker å vere på desse.. :confused:

Men må vel ta å høre med møller da om hva som eventuellt kan dekkes av dem..

Takker gutter ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har snakket med møller, og dem var ikke sikker på hva det kunne være.. Virket heller ikke ut som han jeg snakket med var så veldig gira på å fortelle så mye om dette.. Snakket med han både om den kamforstilleren, og om det var en tilbakeslangsventil på denne bilen..

Han tvilte sterkt på at jeg ville få dekket noen ting fra dem og ville aller helst at jeg satte inn bilen hos dem slik dem kunne få feilsøke på den..

Snakket videre med delelageret om jeg kunne få kjøpt den tilbakeslagsventilen slik jeg kunne bytte dem selv.. Men han kunne ikke finne noe som lignet på en slik en, og mente at denne bilen ikke hadde dette?!

Prøvde i dag å bytte olje og filter på bilen.. Men merket allerede senere på dagen at lyden dukket opp fordiom.. ?

Er det noen som KAN litt om desse motorene? Er det en tilbakeslagsventil på desse?

Eventuellt hvor mye det kan koste å bytte kamforstilleren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Defekt kamakselforstiller. Det ligger teknisk skriv på dette.dekkes av garanti innenfor 5 år hvis ikke import. Eller 5 år hvis du har kjøpt brukt fra forhandler

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Defekt kamakselforstiller. Det ligger teknisk skriv på dette.dekkes av garanti innenfor 5 år hvis ikke import. Eller 5 år hvis du har kjøpt brukt fra forhandler

Lett å bytte selv? Eller er dette møller-mat? Bilen er jo 2004, så tviler på det blir dekket noe som helst :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har gjort det en gang, likte det ikke. Mener biltema har spesial verktøy for å få timet motoren. Bare å begynne,vær nøye. Det er jo kjede,så det blir en del demontering.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.