Polere svart matte felger?

Anbefalte innlegg

Har jo mine eta beta felger på bilen nå, og de er svart matte med crome eiker. hvordan sørge for att de holder seg best mulig gjennom sesongen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Polering er en veldig fin form for sliping, og det vil du ikke gjøre med matt lakk. Du kan derimot vokse dem med en flytende hardvoks, f.eks. Sonax Hardvoks eller Autoglym Extra Gloss Protection.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha da må jeg ut og shoppe litt en dag. Bra man har dere "gutta på forumet" til og lære meg litt nytt om bil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøp voks beregnet for felger! Ellers holder den ikke lenge!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du virkelig vil lære mer om bilpleie osv, kan jeg anbefale detailersclub.no, noen av norges beste på bilpleie er der inne ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er ett interessant tema, vil jo gjerne att bilen min skal se best mulig ut. (vel nå trenger den lakk for og bli virkelig pen, men man kan jo gjøre det beste ut av det man har?)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøp voks beregnet for felger! Ellers holder den ikke lenge!

 

Joda. :)

Det finnes mange gode sealere og vokser som også fungerer fint på felger. Collinite 845 feks.

 

Som skrevet i en annen tråd herinne, så vil all voks gi glans. Selv på matte felger.

Man kan derfor prøve Svisswax Opaque, som er beregnet på matt lakk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk meg jo en flott bilpleie pakke fra autoglym i dag, så innholdet der må granskes og prøves ut så fort det er vær til det. Svisswax Opaque skal definitivt prøves på de sort matte felgene min. Takker for gode tips folkens

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har tydeligvis ikke surfet rundt på detailersclub helt enda, det er helt utrolig hva som kan reddes av slitt lakk osv ;)

Men godt å høre at flere og flere interesserer seg for å få blank bil :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.