Ulyd i AC kompressor, med video

Anbefalte innlegg

Hei!

På min Golf 4 R32 har jeg fått denne ulyden i løpet av våren. Av og til helt borte, av og til ganke høylytt som her;

Jeg byttet derfor nylig reimen som går over dynamoen, servopumpen og ac kompressoren sammen med ny beltestrammer da lageret i disse ofte går og lager tilsvarende lyd.

Ny/gammel strammer

Newoldtensioner.jpg

Problemet er at lyden er der fortsatt. Hvis jeg slår av climatronic blir den lavere. Tanken nå er at det er lageret, eller denne såkalte clutchen i ac kompressoren. Kompressoren er en SANDEN, Modell SD7V16 som står i alt fra Audi A3/S3, TT, Ford Galaxy 1, Seat Ibiza 3/Leon 1, Skoda Octavia 1 og 2, VW Beetle, Bora, Caddy 2, Golf IV/V, Polo 3, Sharan 1 og 2. Reimskivediameter kan dog selvfølgelig variere fra modell til mod. Min har 120 mm reimskivehjul.

Er det noen som har erfaring med å bytte lager i disse? Ser online at du får hele denne såkalte clutchen til

kr 450 fra usa. !B4i!BVQCWk~$(KGrHqQOKjYEyozFWcZ,BMqNb2L

Mens lageret koster bare rundt 25 dollar pluss frakt... MT2021.jpg?osCsid=7uo9t4kiogf4s8fqqr96nt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kar her inne som selger brukte kompressorer til tusenlappen....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sei du da ja!

Med ny clutch eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liten oppdatering. Kjøpte originallager fra USA for 25 dollar og byttet det. Byttet samtidig olje på kompressoren og byttet tørkefilter. Etter å få fylt ny gass på fungerer dette utmerket.

Ut med gammel olje

Drainoil.jpg

Undonut.jpg

Puller.jpg

Presset ut gamle lageret (grønn) og inn med nytt (blått)

Pressitout.jpg

Newold.jpg

Ready.jpg

På med ny olje

Pag46.jpg

= mye penger spart!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.