#1 Skrevet Mai 5, 2012 (endret) Hei! På min Golf 4 R32 har jeg fått denne ulyden i løpet av våren. Av og til helt borte, av og til ganke høylytt som her; Jeg byttet derfor nylig reimen som går over dynamoen, servopumpen og ac kompressoren sammen med ny beltestrammer da lageret i disse ofte går og lager tilsvarende lyd. Ny/gammel strammer Problemet er at lyden er der fortsatt. Hvis jeg slår av climatronic blir den lavere. Tanken nå er at det er lageret, eller denne såkalte clutchen i ac kompressoren. Kompressoren er en SANDEN, Modell SD7V16 som står i alt fra Audi A3/S3, TT, Ford Galaxy 1, Seat Ibiza 3/Leon 1, Skoda Octavia 1 og 2, VW Beetle, Bora, Caddy 2, Golf IV/V, Polo 3, Sharan 1 og 2. Reimskivediameter kan dog selvfølgelig variere fra modell til mod. Min har 120 mm reimskivehjul. Er det noen som har erfaring med å bytte lager i disse? Ser online at du får hele denne såkalte clutchen til kr 450 fra usa. Mens lageret koster bare rundt 25 dollar pluss frakt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 5, 2012 (endret) Ser vel ut som det ikke er noe vanlig/enkelt å bytta clutchen i disse; http://www.vwforum.com/forums/f15/air-con-pump-makes-screeching-noise-38525/ Får bare kjøpe ny kompressor da. bildeler.no har den til kr 3600. Noen som kan anbefale andre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 5, 2012 En kar her inne som selger brukte kompressorer til tusenlappen.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 5, 2012 Sei du da ja! Med ny clutch eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 28, 2012 Liten oppdatering. Kjøpte originallager fra USA for 25 dollar og byttet det. Byttet samtidig olje på kompressoren og byttet tørkefilter. Etter å få fylt ny gass på fungerer dette utmerket. Ut med gammel olje Presset ut gamle lageret (grønn) og inn med nytt (blått) På med ny olje = mye penger spart! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...