#1 Skrevet Mai 5, 2012 (endret) Hei. Skulle starte bilen no etter at jeg har reparert en lekasje på downpipen. (tok av kontaktene lambda og maf/map sensorene eneste) Når jeg da vridde om nøkkelen gikk motoren rundt, men startet ikke. Men så startet den plutselig, men stoppet da sekunderluftpumpen stoppet. Har skjekket sikringer og skjekket alle kontaktene jeg kan ha vært borti. Noe mer jeg kan skjekke? På forhånd, Takk for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 5, 2012 vagcom, les ut feilkoder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 5, 2012 Jeg har ikke, og vet ikke om noen i nærheten som har tilgjengelig heller. Noe annet jeg kan prøve? Edit: Var ute å prøvde å se om det var gnist, skrudde ut en tenplugg å la den oppå toppdekselet, klarte ikke å se noe gnist. Kan heller ikke høre bensinpumpa, starte når en vrir om tenninga et hakk. Skjekka sikringen, og den var fin. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 5, 2012 Nå skjønner jeg fint lite. Var ute å prøvde å starte den, den starta, så stoppa jeg den og starta den igjen. Kjørte meg en liten runde, parkerte den og stoppa den. Men når jeg prøvde å starte den nå ville den ikke starte... Når den gikk og jeg fikk kjørt den litt, så lyste "EPC" hele tiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 5, 2012 Annonser her om det er noen som kan hjelpe deg lese ut diagnose. det gjør ting vesentlig mye lettere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 9, 2012 Har skaffa meg vagcom og kjørt en auto-scan. Fikk disse feilkodene opp på motoren: 17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult) P1128 - 35-10 - System too Lean - Intermittent 17700 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265) P1292 - 35-10 - Open Circuit - Intermittent 16955 - Brake Switch (F) P0571 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent 17834 - EVAP Purge Valve (N80) P1426 - 35-10 - Open Circuit - Intermittent 18047 - Accelerator Position Sensor 1/2 (G79/G185) P1639 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent 16486 - Mass Air Flow Sensor (G70) P0102 - 35-10 - Signal too Low - Intermittent 17956 - Boost Pressure Regulation Valve (N75) P1548 - 35-10 - Open Circuit - Intermittent 16825 - EVAP Emission Control Sys P0441 - 35-10 - Incorrect Flow - Intermittent 18080 - Coolant Fan Control 1 P1672 - 35-10 - Open or Short to Ground - Intermittent 17072 - ECM Power Relay Load Circuit: (J271) P0688 - 35-00 - Open Circuit 18010 - Power Supply Terminal 30 P1602 - 35-10 - Voltage too Low - Intermittent 16705 - Engine Speed Sensor (G28) P0321 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent 16706 - Engine Speed Sensor (G28) P0322 - 35-10 - No Signal - Intermittent Er det den G28 føleren som gjør at jeg ikke får start? Har skjekka alle feilkodene inne på ross-tech og kan ikke se annet en G28 føleren som kødder det til for meg. Btw, Vagcom er genialt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 15, 2012 Byttet veivakselsensoren (g28) og bilen starta og gikk fint. Kjørte den ca 300km. Sto å prata med noen kamerater, skulle hjemover, motoren var varm. Vrei om tenninga den bare kjinna og kjinna. Kjørte en scan og fikk opp disse feilkodene: 3 Faults Found: 17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult) P1128 - 35-10 - System too Lean - Intermittent 18080 - Coolant Fan Control 1 P1672 - 35-10 - Open or Short to Ground - Intermittent 17072 - ECM Power Relay Load Circuit: (J271) P0688 - 35-00 - Open Circuit Kan disse feilkodene ha en sammenheng? Når jeg sletter disse starter bilen og går helt fint. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 30, 2012 Bytta dette ECM Releet, dette hadde tydeligvis stått i vann så det slo inn når det selv ville. Nå starter bilen hvær gang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...