Problemer med å koble på avtagbar tilhengerfestekrok- A4 B7.

Anbefalte innlegg

Hei ..

Skulle prøve og hente campingvogna ista, men fikk ikke på kroken, virket ikke som den gikk skikkelig tilbake når jeg vrei på det hjulet ... legger ved et bilde som viser når jeg har vridd sålangt tilbake som jeg kommer :) virker nesten som den skal helt tilbake ...så klikker den ut når den kommer i det hakket ...

Har også avtb krok på rs2´n ..så trodde kanskje prinsippet var det samme, men nei :P

krok.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dra den ut å så vri Ove, ska ikke vær no mer hokus pokus;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vri nøkkelen til åpen, Dra hele den sorte vrideren ut og vri rundt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dratt ut og vridd, samme som på rs2 kroken, der fungerer det :P

Mulig at den kan ha satt seg da ? tidligere eier hadde hatt den på bilen i 3 år i strekk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Saus det fult med wd40 og lirk og lee så kommer det seg nok

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd det også :)

Noen som vet om den skal gå lengre bak enn det på bildet da ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd det også :)

Noen som vet om den skal gå lengre bak enn det på bildet da ?

Har samme problem på min B6. Har prøvd og smurt opp, men hjalp ikke så mye. Men fant ut vis jeg setter den inn "slik man skal", holder låsemekanismen åpen, og gir den et slag med gummihammeren under festet, så smetter den på plass.: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fikk jeg også "banket" på plass kroken :P

Men, oppsto såklart et nytt problem når jeg skulle ta den av ...det er jo at den nå sitter fast der :)

Når jeg vrir den for og åpne, så kjenner jeg at den blir løsere, men tror ikke den "tappen" går nok inn til at den slepper ...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fikk jeg også "banket" på plass kroken :P

Men, oppsto såklart et nytt problem når jeg skulle ta den av ...det er jo at den nå sitter fast der :)

Når jeg vrir den for og åpne, så kjenner jeg at den blir løsere, men tror ikke den "tappen" går nok inn til at den slepper ...

Glemte og skrive hvordan man fikk den av:P Da holder du den i åpneposisjon og banker med gummihammeren på kulehodet.

Slik jeg tror dette har oppstått er fordi festet ha stått på så lenge at det har lagt seg et lag med irr inni "hullet" i bilen( ramlet av en god haug med det når jeg tok av mitt, sikkert stått på de 7 årene han gamle eieren hadde bilen). Så når det blir litt varmere ute, tenkte jeg og få pusset så godt jeg får til innider. Hos meg virker det ut som selve mekanismen på kroken er helt i orden, men hullet så trangt at man ikke får dyttet den langt nok oppi "hullet".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heh :P Fikk den plutselig ut når jeg rikset att og fram bare :) må vel prøve og smøre opp og renske alt skikkelig, så satser jeg på at den kommer seg etterhvert :)

Glemte og skrive hvordan man fikk den av:P Da holder du den i åpneposisjon og banker med gummihammeren på kulehodet.

Slik jeg tror dette har oppstått er fordi festet ha stått på så lenge at det har lagt seg et lag med irr inni "hullet" i bilen( ramlet av en god haug med det når jeg tok av mitt, sikkert stått på de 7 årene han gamle eieren hadde bilen). Så når det blir litt varmere ute, tenkte jeg og få pusset så godt jeg får til innider. Hos meg virker det ut som selve mekanismen på kroken er helt i orden, men hullet så trangt at man ikke får dyttet den langt nok oppi "hullet".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.