Anbefalte innlegg

Heisann.

Ble stoppet av politiet igår, der de fant ut at senkesettet ikke var godkjent i vognkortet. Kjøpte settet brukt, å fikk ikke med tüv papirer. Tror jeg har funnet dokumentet på nettet, men finner ikke ut hvor mye jeg kan senke for å få det godkjent?

Noen som kan hjelpe meg på dette?

http://docs.kwsuspension.de/gaKWGFW10012-32_1360-08-N1.pdf

Måler jeg fra senter på felg til hjulbue?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hvilke kunnskaper du har i engelsk, men på side 7 av 9 i dokumentet ditt står det hvor du skal måle og maks og minimum avstander(tabellen).

KW har også monteringsintruks for dette settet som beskriver mye bedre med skisser hvor du skal måle. Tipper det også ligger på KW sine sider fortsatt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var inne på kontroll idag der jeg ikke fikk dette godkjent.

Senkesett mangler merking (Målt Fram: 12,4mm 9,0v, 5mm 6V dia, 81mm, demper 8001008) (Målt Bak: 12,3mm 7,5V dia, 115mm, demper 1001201).

Noen som har peiling på hva dette betyr? :S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden settet var brukt og gammelt er kanskje merkene slitt bort på demper / fjær?

Veit at noen har fått problemer med godkjenning akkurat pga dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var ingen merking på fjærene. demperene er merket med nummer da. holder det bare med at demperne er merket?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk mail fra KW at de ikke hadde røde fjærer. finner ingen merking på fjærene mine heller :-s

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Røde fjærer stemmer mer mer med H&R fjærer?..Men hvis det likevel står KW på demperene, så høres jo det veldig muffins ut da..

Siste nytt er vel fra denne tråden http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=222065

3.1.1 Merking av komponenter

Fjærer identifiseres vanligvis ved hjelp av farge og lakkert/påtrykt nummer, fordi preging ikke kan benyttes på grunn av fare for å ødelegge materialegenskapene til fjæra. Slik identifikasjon blir ofte borte eller vanskelig lesbar på grunn av påvirkning fra omgivelsene. I slike tilfeller kan fjærene identifiseres på bakgrunn av antall vindinger og oppgitte dimensjoner for øvrig. Det framgår noe uklart i dokumentene fra VdTÜV om antall vindinger omfatter hele fjæras lengde, eller om det kun er de aktive vindingene som skal telles med. Dersom det oppstår tvil i forhold til om det er benyttet riktige komponenter, kan kvitteringer for kjøp eller liknende være med på å sannsynliggjøre at riktige komponenter er benyttet.

Til det du fikk fra kontrollen:

Var inne på kontroll idag der jeg ikke fikk dette godkjent.

Senkesett mangler merking (Målt Fram: 12,4mm 9,0v, 5mm 6V dia, 81mm, demper 8001008) (Målt Bak: 12,3mm 7,5V dia, 115mm, demper 1001201).

Noen som har peiling på hva dette betyr? :S

Fra samme tråd:

3.2.3. Godkjenning føres som vognkortanmerkning.

Eksempel:

Godkjent med senkesett FK automotive (fabrikant). F: 6,5V 12,5mm. B: 8,0V 12,0mm. (ant. vindinger og tråddiameter). Serie eller sportsstøtdempere. 2005-09-07 (471).

Eksempel med justerbart senkesett:

Godkjent med justerbart senkesett (fabrikant). F: 7V 10mm + 5,5V 5mm. B: 6V 13,5mm. (ant. vindinger og tråddiameter). Sportsstøtdempere: F: 98109 B: FK1621. Fjærbein: FKG21. Minimum høyde senter nav til skjermkant: F: 32,5cm B: 34,5cm. 2005-09-07 (081)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Røde fjærer stemmer mer mer med H&R fjærer?..Men hvis det likevel står KW på demperene, så høres jo det veldig muffins ut da..

Ja, syns det vart litt rart det der. Hvordan finner jeg ut hvilken fjærer dette er da? Alle de kjente merkene har vel merket fjærene sine?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

31273d1339235159-sporsmal-ang-senkesett-

31274d1339235182-sporsmal-ang-senkesett-

Slik ser de ut. Hjelper vel lite men :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kw har vel gule fjører,røde du har kan vel være så mangt-

kjøpte du det på finn for 2500? en i asker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøpte det fra en i asker ja. en polakk? 4000 for det. var jo nesten ubrukt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sende på han en melding nå, å fikk svar at bakdemperne var litt rustet så de ble lakkert opp i rød. Da håper jeg virkelig på dette :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spør om han skreiv ned nr som stod på demperene før han lakkerte dem, lite sansynlig, men er verdt ett forsøk. :)

Husker når jeg var inne med bimmer'n så var dem ganske nøye med nr på demperene og fjærene.

Også kan ikke bærende konstruksjon være lavere en 11cm. Håper alt går i orden til slutt ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.