Anbefalte innlegg

Hei oppdaga at ladelys lampen min har nylig begynt å lyse, etter en tur i garasjen med måleinstrument så viste det seg at i de 3 første minuttene var den på 11.7v, og dermed steg den til ca 16,7v-18v før den roet seg ned til 13,9v, dette har den gjort i over en uke nå, og jeg tar ikke sjangsen å kjøre den når spenningen går så høyt...

Men var inne på Norskbildelesenter.no og søkte opp på skiltnr: (dk61086), men der fikk jeg fram en haug med forskjellige dynamoer med forskjellige amper.. (120-90 og 70)

(http://www.bildeler.no/?Bilmerke=1&Bilmodell=47&Arsmodell=1999&R_Time=191402&Forside=&Varegruppe=117)

Noen som har peiling på hvilke som passer til min bil?

Dette er da 1.8T "AEB"

Takker så mye for svar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du gåtr inn på denne siden ser du en starter til din bil.

http://www.ebay.com/itm/Starter-Volkswagen-Passat-1-8L-98-through-04-Audi-A4-Quattro-1-8L-97-through-05-/130682177131?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item1e6d43c66b&vxp=mtr

Under her ser du spec som står på den siden.

Specifications:

Voltage: 12 Volts

Rotation CW

Teeth 9

KW 1.1

Starter Type PMGR

New or Remanufactured: New

Her står det at den gir 1,1 kw = 1100 watt

og 12 volt.

Tar du 1100 watt og deler på 12 volt på kalkulatoren så får du:

91,6 Amp Da regner jeg med at 90 er riktig.

Jeg fant også en starter som var til en A4 2.8 liter samme model.

Den var 1.4 kw og 12 volt = 116,6 amp Avrundet til 120Amp

Hva den minste er til vet jeg ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker det holder å bytte regulator. Tar 10 min å bytte.......

Edit: tror forresten din er levert med både 70 og 90 amp dynamo. Les av bosch nr på dynamo og Google dette så finner du det ut.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.