#1 Skrevet Mai 6, 2012 (endret) Hei oppdaga at ladelys lampen min har nylig begynt å lyse, etter en tur i garasjen med måleinstrument så viste det seg at i de 3 første minuttene var den på 11.7v, og dermed steg den til ca 16,7v-18v før den roet seg ned til 13,9v, dette har den gjort i over en uke nå, og jeg tar ikke sjangsen å kjøre den når spenningen går så høyt... Men var inne på Norskbildelesenter.no og søkte opp på skiltnr: (dk61086), men der fikk jeg fram en haug med forskjellige dynamoer med forskjellige amper.. (120-90 og 70) (http://www.bildeler.no/?Bilmerke=1&Bilmodell=47&Arsmodell=1999&R_Time=191402&Forside=&Varegruppe=117) Noen som har peiling på hvilke som passer til min bil? Dette er da 1.8T "AEB" Takker så mye for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 6, 2012 Hvis du gåtr inn på denne siden ser du en starter til din bil. http://www.ebay.com/itm/Starter-Volkswagen-Passat-1-8L-98-through-04-Audi-A4-Quattro-1-8L-97-through-05-/130682177131?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item1e6d43c66b&vxp=mtr Under her ser du spec som står på den siden. Specifications: Voltage: 12 Volts Rotation CW Teeth 9 KW 1.1 Starter Type PMGR New or Remanufactured: New Her står det at den gir 1,1 kw = 1100 watt og 12 volt. Tar du 1100 watt og deler på 12 volt på kalkulatoren så får du: 91,6 Amp Da regner jeg med at 90 er riktig. Jeg fant også en starter som var til en A4 2.8 liter samme model. Den var 1.4 kw og 12 volt = 116,6 amp Avrundet til 120Amp Hva den minste er til vet jeg ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 6, 2012 Tenker det holder å bytte regulator. Tar 10 min å bytte....... Edit: tror forresten din er levert med både 70 og 90 amp dynamo. Les av bosch nr på dynamo og Google dette så finner du det ut..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...