#1 Skrevet Mai 6, 2012 En veninne av meg har kjøpt seg "ny" bil og fått skikkelig motorhavari. Bilen er en 96 Golf 1,8 Syncro. Er det forskjellig motorblokk på syncro og 2wd? Litt lettere å finne motor til en vanlig gnagergolf og tenkte bare å flytte alt eksternt over evt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 6, 2012 Så lenge motorkoden er lik, er det vell ikke no problem;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 6, 2012 Sant nok, men tenkte jo litt på mulighetene blant andre motorkoder også. Finnes jo flere motorkoder som er "like" når du tar av alt eksternt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 7, 2012 Skal du ha annen motorkode, må du sannsyligvis bytte ledningsnett også. Jeg bytta til motor fra gnagergolf i syncroen min, men da med samme motorkode... Om du vil bytte alt så er det stort sett de motorblokkene som har vert orginalt levert med syncro som passer... Beklager evt skivefeil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 7, 2012 Gjør det bare enkelt og går for original motorkode, så slipper hun noe kluss senere. Takk for svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 7, 2012 Så lenge motorkoden er lik, er det vell ikke no problem;) Ja, hadde det bare vært så enkelt så... For å spore av det opprinnelige emnet, så finnes det altså dieselmotorer i Sharan som har samme koden som i enkelte andre VW, men blokka er likevel forskjellig. Sharan har nemlig et støttepunkt for høyre drivaksel, med tilhørende feste støpt inn i motorblokka. Dette finnes ikke på den ellers identiske motoren (inkl kode) i andre VW. Sharan-motoren kan dermed brukes i f.eks. en Golf, men man kan ikke bruke Golf-motor i Sharan. Dette er unntaket som bekrefter regelen, men i de fleste tilfeller så er det nok ikke slik. Jeg tipper at motoren fra en vanlig 2wd Golf 3 er lik som i Syncroen, spesielt når det gjelder 1.8/90. Tipper det er motorkode ABS? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 7, 2012 Var en kar som fortalte meg at blokka var forskjellig på syncro, pga den hadde noen ekstra fester til noe i syncrosystemet. Bare så det er sagt, så har jeg aldri sett under panseret på en syncro. Bilen det er snakk om står i oslo og jeg er i arendal, så får ikke sett på den før jeg skal opp og bytte motor. ABS motor som står i ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 7, 2012 Det er to hull i blokken for feste av fordelingskasse på syncro ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 7, 2012 Alle ABS motorer har feste for fordelingskasse, hvertfall den som står i min FWD passat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...