Trenger delenummer råkaross coupe/S2..

Anbefalte innlegg

Hei,

Er inne i en dialog med BT om godkjenning av ombygging av coupe til S2. Trenger i den forbindelse delenummer på råkaross s2 og coupe quattro..

Noen her som har gjort det før, og er villig til å dele sine erfaringer, eventuelt dokumentasjon på at disse karrosseriene er like?

All hjelp mottas med takk,

MVH

Morten Fiva

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vel skrive ut fra ETKA og legge ved som dokumentasjon vil jeg tro. Om det må stemples av Møller er mulig, men kommer an på kontrollør ved BT.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Roger,

Tok en prat med BT og de var ganske konsise på at nå måtte de ha et stemplet og underskrevet skriv fra importør eller fabrikant der samsvar mellom råkarosseriene var beskrevet.. Godtok ikke lenger at S2 og Coupe kom fra samme chassienummerserie..

Virker nesten som om du får forskjellig svar hver gang man spør der oppe..

Men jeg har trua, skal nok få det til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Roger,

Tok en prat med BT og de var ganske konsise på at nå måtte de ha et stemplet og underskrevet skriv fra importør eller fabrikant der samsvar mellom råkarosseriene var beskrevet.. Godtok ikke lenger at S2 og Coupe kom fra samme chassienummerserie..

Fikk samme svaret fra BT da jeg forsøkte dette chassinr fra en RS2 mot en S2 Coupe. Som du vet så klarte jeg til slutt og få godkjent store RS2 bremser på S2 Coupe.n. Det er mulig og få det til.Er det noen der ute som har erfaringer med dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Roger,

Har blitt helt håpløst på BT etterhvert. Bevisførselen for å få godkjent noe på bil er strengere enn å få dømt noen for mord....(seriøst!) : bh :

Satser på tur til TÜV i løpet av sommeren for å prøve å få godkjent bilen min. Der er sunn fornuft fortsatt i live og ikke drept av byråkratiet og trangsynet : rolleyes

Er noe feil en plass når papirer teller mer enn hvordan bilen er/fungerer. Alle biler har jo egentlig bare en stor feil og det er delen mellom setet og rattet. Og den delen godkjennes jo av BT hele tiden...... : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det ikke mange mnd til vegvesenet organ for spesiellt ombygde biler går live. Personlig ville jeg nok ventet til da og se litt hvordan prossessene rundt dette er. Jeg vil tro det forenkler hverdagen for de fleste av oss. Slik jeg har forstått intensjonen med dette organet, så skal det bli svært likt som i andre eu land. Derfor tror og håper jeg at det vil bli bra her til lands også og at jeg kanskje klarer å få godkjent bur i bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det ikke mange mnd til vegvesenet organ for spesiellt ombygde biler går live. Personlig ville jeg nok ventet til da og se litt hvordan prossessene rundt dette er. Jeg vil tro det forenkler hverdagen for de fleste av oss. Slik jeg har forstått intensjonen med dette organet, så skal det bli svært likt som i andre eu land. Derfor tror og håper jeg at det vil bli bra her til lands også og at jeg kanskje klarer å få godkjent bur i bilen.

Har du hørt noe spesifikt angående dato? Kanskje man kunne fått en midlertidig "kjøretillatelse" til dette var oppe å kjøre? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du noe link til dette, lyst å se det med mine egene øyne : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp et amcar blad, der står siste nytt angående dette. De er med å leder dette..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.